اپل ظاهراً روی یک ساعت هوشمند جدید به نام اپل واچ X کار می کند - تکفارس 
اپل ظاهراً روی یک ساعت هوشمند جدید به نام اپل واچ X کار می کند - تکفارس 
اپل ظاهراً روی یک ساعت هوشمند جدید به نام اپل واچ X کار می کند - تکفارس 

اپل ظاهراً روی یک ساعت هوشمند جدید به نام اپل واچ X کار می کند

افشین نوری
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - 10:02
اپل واچ X

مارک گورمان تحلیلگر بلومبرگ در گزارش جدید خود گفته است که اپل روی یک ساعت هوشمند جدید به نام اپل واچ X کار می کند و آن را به مناسبت ۱۰ سالگی اپل واچ معرفی خواهد کرد. با توجه به اینکه اپل واچ اصلی در سال ۲۰۱۴ معرفی و در سال ۲۰۱۵ عرضه شد، گورمان مطمئن نیست که اپل واچ X در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

اپل ظاهرا قصد دارد کیس نازک‌تری برای اپل واچ X بسازد و همچنین از روش‌های دیگری برای اتصال بندها به آن استفاده کند. مکانیسم اتصال بندها به بدنه اپل واچ از زمان معرفی آن تغییری نکرده است و بندها می‌توانند با نسل‌های مختلف اپل واچ سازگار باشند.

به گفته گورمان، سیستم اتصال مغناطیسی جدید مدل X فضای زیادی را اشغال خواهد کرد که از آن برای بکارگیری باتری‌های بزرگتر استفاده خواهد شد. اپل واچ X همچنین ممکن است از فناوری نمایشگر microLED استفاده کند که رنگ و وضوح بالاتری نسبت به نمایشگرهای OLED دارد. این ساعت همچنین ممکن است اولین اپل واچ با قابلیت اندازه‌گیری فشار خون باشد.

گورمان گفته است که اپل واچ سری ۹ صرفا تغییرات جزئی خواهد داشت و انتظار می‌رود این سری از پردازنده‌های سریع‌تر و گزینه‌های رنگ جدیدی استفاده کند، اما در باقی موارد مشابه مدل‌های موجود خواهد بود.

اخیرا یک کارشناس سرشناس بلومبرگ به نام راس یانگ ادعا کرده بود که اپل در ساعت‌های هوشمند ۲۰۲۴ خود از پنل‌های MicroLED با تراکم‌پیکسلی بسیار بالا استفاده خواهد کرد تا وضوح و روشنایی بهتری را در اختیار کاربران قرار دهد. 

مزیت نمایشگرهای MicroLED نسبت به پنل‌های OLED دراین است که کنترل بیشتری روی محتوای نمایش داده شده دارند و  این ویژگی منجر به عملکرد بهتر آن‌ها در ارائه تصاویر روشن و شارپ خواهد شد. 

البته قبلا چند تحلیلگر دیگر از جمله جف پو نیز گفته بودند که اپل در سال ۲۰۲۴ از نمایشگر MicroLED در ساعت‌ هوشمند اپل واچ اولترا استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که اپل از سال ۲۰۱۴ در حال توسعه پنل‌های MicroLED است و انتظار می‌رفت که این شرکت خیلی زودتر از این‌ها بتواند از این پنل‌های در ساعت‌های خود استفاد کند‌. حتی پیش‌بینی می‌شد که از این فناوری در سال ۲۰۲۳ یا ۲۰۲۴ در گوشی‌های آیفون خود استفاده کند. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید