اپل واچ جان یک مسافر را در حین پرواز هوایی نجات داد - تکفارس 
اپل واچ جان یک مسافر را در حین پرواز هوایی نجات داد - تکفارس 
اپل واچ جان یک مسافر را در حین پرواز هوایی نجات داد - تکفارس 

اپل واچ جان یک مسافر را در حین پرواز هوایی نجات داد

افشین نوری
۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - 16:18
اپل واچ

یک پزشک بریتانیایی جان یک مسافر را در یک پرواز هوایی به کمک یک ساعت اپل واچ که از مهماندار قرض گرفت نجات داد.

دکتر رشید دیاز از بیمارستان شهر هرفورد انگلیس، در پرواز رایان ایر از بیرمنگام به ورونا ایتالیا، جان یکی از مسافران را نجات داده است. در این پرواز یک زن مسن دچار تنگی نفس شده و دیاز بلافاصله به کمک او می‌رود. این زن مسن در ابتدا به سوالات دیاز پاسخ نمی‌دهد، اما پس از آنکه فهمید زن سابقه مشکلات قلبی دارد، از مهماندار هواپیما درخواست اپل واچ کرد. او از ساعت اپل واچ برای کنترل سطح اکسیژن خون زن استفاده کرد که نشان می‌داد اکسیژن خون او بسیار کم شده است.

دیاز سپس از خدمه پرواز درخواست کپسول اکسیژن کرده تا سطح اشباع اکسیژن زن مسن را تا فرود هواپیما در ورونا تثبیت کند. این زن، بعد از رسیدن به مقصد کمک های پزشکی بیشتری دریافت کرد و حالا حالش خوب است. دکتر دیاز گفت که در این پرواز از آموخته‌های خود درباره نحوه کار کردن با ساعت اپل واچ استفاده کرده است.

او همچنین گفت که اتفاق پیش‌آمده به ما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان در سفرهای هوایی با چنین ابزارهای ساده‌‌ای جان بیماران را نجات داد. دیاز از رایان ایر به خاطر مدیریت این وضعیت تشکر کرد و گفت که خطوط هوایی باید ابزارهای تشخیص پزشکی سلامتی داشته باشند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید