نمایش تبلیغات اضافی در جیمیل باعث عصبانیت کاربران شده است - تکفارس 
نمایش تبلیغات اضافی در جیمیل باعث عصبانیت کاربران شده است - تکفارس 
نمایش تبلیغات اضافی در جیمیل باعث عصبانیت کاربران شده است - تکفارس 

نمایش تبلیغات اضافی در جیمیل باعث عصبانیت کاربران شده است

افشین نوری
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:00
جیمیل

اگر شما هم جزو کسانی هستید که تبلیغات در جیمیل را دوست ندارید خبر بدی برایتان داریم. گوگل شروع به نمایش تبلیغات بیشتری در جیمیل کرده است و کاربران اسکرین‌شات‌هایی از این تبلیغات در اکانت جیمیل خود منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهند تعداد آن‌ها بسیار بیشتر از قبل شده است.

البته نمایش تبلیغات در جیمیل چیز جدیدی نیست، اما این تبلیغات معمولا در بالای تب‌های Promotions and Social نمایش داده می‌شدند که قابل صرفنظر کردن بودند. اما حالا محل قرارگیری جدید آن‌ها تغییر کرده است و در بین ایمیل‌ها نیز این تبلیغات نمایش داده می‌شود.

این موضوع باعث شده تا تشخیص ایمیل از تبلیغات در نگاه اول بسیار دشوار باشد، هرچند که این تبلیغات دارای آیکون Ad نیز هستند. طبق اسکرین‌شات‌هایی که از این تبلیغات منتشر شده است ظاهرا همه آن‌ها به‌طور رندوم نمایش داده می‌شوند. یکی از کاربران نشان داده است که تبلیغاتی از شرکت Edible Arrangements و موسسه کاریابی Edible Arrangements در جیمیل خود داشته است. کاربر دیگر، ترکیبی از تبلیغات آمازون و KFC را نشان داده است. همچنین برخی این تبلیغات در نسخه موبایلی جیمیل به همراه تصاویر نمایش داده می‌شوند و فضای بیشتری را اشغال می‌کنند.

البته اکانت رسمی گوگل در توییتر از این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است که نمایش حجم بزرگی از تبلیغات در جیمیل اصلا خوب نیست و کاربران می‌توانند بازخوردهای خود را از طریق ابزار Gmail Help به گوگل ارسال کنند. لازم به ذکر است که اخیرا مواردی از هک شبکه Google Ads وجود داشته است و شاید نمایش تبلیغات بیشتر در جیمیل از طرف گوگل نبوده باشد.

با این حال، همه ما می‌دانیم که بخش بزرگی از درآمدهای گوگل از راه تبلیغات است و طبیعی است که این شرکت به‌دنبال افزایش درآمدهای تبلیغات خود به روش‌های جدید باشد. فایننشال تایمز نیز گزارش داده است که گوگل قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی مولد، طراحی‌های تبلیغاتی از روی نسخه‌هایی که قبلا توسط انسان‌ها طراحی شده‌اند ایجاد کند.

در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم گوگل چه واکنش رسمی نسبت به نمایش تبلیغات اضافی در جیمیل نشان می‌دهد.

منبع: Techradar

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید