جیمیل قابلیت پیگیری بسته های پستی را ارائه کرد - تکفارس 
جیمیل قابلیت پیگیری بسته های پستی را ارائه کرد - تکفارس 

جیمیل قابلیت پیگیری بسته های پستی را ارائه کرد

افشین نوری
۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - 14:56
جیمیل قابلیت پیگیری بسته های پستی را ارائه کرد - تکفارس 

چند ماه پیش گزارش‌هایی وجود داشت مبنی بر اینکه گوگل روی یک قابلیت جدید برای جیمیل کار می‌کند که به کاربرلن اجازه پیگیری بسته‌های پستی خود را خواهد داد. این قابلیت همه اطلاعات لازم درباره درباره امانت‌های پستی را در اینباکس جیمیل نمایش خواهد داد. 

حالا گوگل بعد از چند ماه تست این قابلیت، آن را برای همه کاربران عرضه کرده است. این قابلیت به‌صورت یک کارت در بالای صفحه جیمیل شما و به‌محض دریافت ایمیل مرتبط با ردیابی بسته پستی ظاهر خواهد شد. 

این قابلیت برای هر دو نسخه اندروید و آی او اس جیمیل عرضه شده است ‌ و یک قابلیت بسیار مفید و کاربردی برای پیگیری بسته‌های پستی که از طریق ایمیل ردیابی می‌شوند خواهد بود. برای استفاده از این قابلیت در گوش‌های اندرویدی می‌توانید مراحل زیر را طی کنید: 

به بخش تنظیمات جیمیل خود بروید و و روی ابمیل خود ضربه بزنید. سپس به مسیر General -> Package Tracking بروید و در آنجا قابلیت مذکور را فعال کنید. 

در گوشی‌های آیفون نیز می‌توانید با باز کردن اپلیکیشن جیمیل به بخش تنظیمات رفته و به قسمت پایین صفحه اسکرول کنید و روی گزینه Data Privacy کلیک کنید تا در آنجا قابلیت پیگیری بسته‌های پستی را با نام‌ Delivery Date فعال کنید. 

گوگل گفته است که اکر شما به‌دنبال مشاهده سریع وضعیت بسته پستی خود هستید با فعال کردن قابلیت فوق، دیگر نیازی به باز کردن ایمیل نخواهد بود بلکه همه اطلاعات مذکور در قالب یک کارت در بالای صفحه جیمیل نمایش داده خواهد. اما اگر ایمیل را باز کنید، این اطلاعات به حالت عادی در داخل متن ایمیل قابل مشاهده خواهند بود. 

گوگل حتی ممکن ست قابلیت‌های دیگری در این رابطه ارایه کند که به‌زودی قابل دسترس خواهند بود. یکی از این قابلیت‌ها، امکان پیش‌نمایش همه بسته‌های پستی به‌صورت بکجا خواهد بود. در هر حال باید منتظر بمانیم و بینیم که این قابلیت‌ها چه زمانی عرضه می‌شوند.

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید