سرویس های گوگل ورک اپلیس و گوگل چت به زودی با جیمیل ادغام می شوند - تکفارس 
سرویس های گوگل ورک اپلیس و گوگل چت به زودی با جیمیل ادغام می شوند - تکفارس 
سرویس های گوگل ورک اپلیس و گوگل چت به زودی با جیمیل ادغام می شوند - تکفارس 

سرویس های گوگل ورک اپلیس و گوگل چت به زودی با جیمیل ادغام می شوند

حامد شهرزاد
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - 17:04
google

گوگل امروز اعلام کرد که سرویس‌های گوگل ورک اسپیس و گوگل چت به طور رسمی در دسترس همه قرار می‌گیرد. برای استفاده از چنین سرویس‌هایی به اکانت جیمیل احتیاج دارید. با ورود به اکانت جیمیل خود متوجه گزینه‌های جدید مربوط به سرویس‌های ورکپلیس و چت خواهید شد.

گوگل از این پس سرویس چت و اسپیس را ادغام خواهد کرد. گوگل اسپیس در اصل همان چت روم گوگل است، اما این شرکت قصد دارد تا یکپارچه کند. به نظر می‌رسد که گوگل اسپیس قصد دارد هم به عنوان یک رقیب برای سرویس اسلک و هم به عنوان یک رقیب برای گروه‌های دیسکورد باشد.

به گفته ساناز اهری که مدیر ارشد محصولات گوگل است، ‌ایده اصلی این اقدام این است که کاربران بتوانند به راحتی بین گزینه‌های مختلف ارتباط جابجا شوند. اهری گفته است که هدف یکپارچه‌سازی سرویس‌های گوگل است.

ساناز اهری در مورد این موضوع بیان کرد:

اگر در جیمیل خود کاری را شروع کردید و سپس قصد دارید آن را به صورت یکپارچه و در لحظه در یک گروه -یا حتی به عنوان یک پروژه- قرار دهید، قادر به انجام آن کار خواهید بود و می‌توانید تمام متن خود را به راحتی کپی کنید. با این کار می‌توانید همزمان پروژه خود را از طرق مختلف ارسال کنید.

گوگل قول داده است که یک رابط کاربری ساده و انعطاف پذیر را برای گوگل اسپیس در تابستان امسال طراحی و عرضه کند.

مطالب مرتبط:

این تنها اطلاعیه‌هایی نیستند که به اخبار مرتبط با ورک اسپیس مربوط می‌شوند. این شرکت در حال راه‌اندازی یک سیستم جدید به نام گوگل ورک اسپیس ایندیویژوال با قیمت ۹٫۹۹ دلار در ماه است که ابزار‌های بیشتری را در اختیار کاربران گوگل ورک اسپیس قرار می‌دهد بدون اینکه از آن‌ها بخواهد دامنه یا آدرس‌ایمیل سفارشی خود را تنظیم کنند.

وقتی کاربران ورک اسپیس کاری را شروع می‌کنند، آن‌ها می‌توانند نشان دهند که آیا از راه دور در اتاق جلسات شرکت خواهند کرد یا خیر. گوگل همچنین تاریخی را برای ویژگی کامپنین مود فراهم کرده است که افراد حاضر در اتاق جلسات را ترغیب می‌کند دوربین خود را نیز روشن کنند تا کارگران از راه دور احساس کنند که کنار گذاشته نشده اند. این ویژگی به احتمال زیاد در ماه سپتامبر به دسک تاپ و به زودی به سرویس موبایل ورک اسپیس اضافه خواهد شد.

گوگل همچنین اعلام کرد که سرانجام در ماه سپتامبر یک برنامه وب پیشرفته برای سرویس ورک اسپیس ارائه خواهد داد. از نظر تئوری، این امر می‌تواند برای کاربران جیمیل بسیار سودمند باشد که وارد صفحه‌ایمیل خود شوند و سایر برنامه‌های گول شبیه برنامه‌های موجود در دسک تاپ برایشان در دسترس باشد و نه فقط زبانه‌ها در مرورگر. اکنون این کار از طریق برنامه‌های مختلف امکان پذیر است، اما اگر گوگل این موضوع را به طور رسمی در اختیار کاربران قرار دهد، بسیار بهتر خواهد بود.

سرانجام، گوگل گزینه‌های مربوط به سازمان‌ها را اضافه می‌کند که برای شرکت‌های بزرگتر لازم و مفید خواهد بود. شرکت‌ها می‌توانند از رمزگذاری پیشرفته برای داده‌ها استفاده کنند.

گوگل ورک اسپیس طی چند ماه گذشته به سرعت در حال به روزرسانی‌های مختلف است که نشان می‌دهد این شرکت واقعاً قصد رقابت جدی با مایکروسافت را دارد. استراتژی گوگل فراتر از بهبود محصولات خود است. این شرکت قصد دارد تا سرویس‌های مختلف خود را با هم ادغام کند. کاربران جیمیل به زودی به گوگل ورک اسپیس به آسانی دسترسی پیدا خواهند کرد.

قرار دادن گزینه‌هایی برای سرویس‌های چت، میت و رومز که به زودی به همراه اسپیس به جیمیل اضافه می‌شود باعث محبوبیت بیشتر جیمیل خواهند شد.

منبع: The Verge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید