شبکه جهانی Find My Device گوگل سرانجام راه‌اندازی شد - تکفارس 
شبکه جهانی Find My Device گوگل سرانجام راه‌اندازی شد - تکفارس 
شبکه جهانی Find My Device گوگل سرانجام راه‌اندازی شد - تکفارس 

شبکه جهانی Find My Device گوگل سرانجام راه‌اندازی شد

افشین نوری
۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - 19:35
Find My Device

گوگل بالاخره شبکه جدید Find My Device را برای اندروید راه‌اندازی کرد. این شبکه حتی با دستگاه‌های آفلاین نیز کار می‌کند و از آن می‌توان در دستگاه‌های اندروید ۹ و بالاتر استفاده کرد.

این شبکه به پیدا کردن دستگاه‌های گمشده شما حتی زمانی که آفلاین هستید کمک خواهد کرد و از تگ‌های جدید ردیاب بلوتوثی Chipolo و Pebblebee پشتیبانی می‌کند.

این تگ‌ها در اپلیکیشن Find My Device گوگل قابل یافتن خواهند بود. البته تا چند ماه آینده تگ‌های بلوتوثی دیگری از جمله Anker’s eufy، Jio و Motorola نیز اضافه خواهند شد.

این شبکه در مواقعی که به دستگاه گمشده خود نزدیک باشید از طریق دکمه‌ Find Nearby عمل خواهد کرد تا مکان دقیق آن را پیدا کنید.

از طرفی، در خانه‌هایی که دارای دستگاه‌های Nest هستند، برنامه Find My Device خواهد توانست نزدیکی یک دستگاه گمشده را به دستگاه‌های Nest تشخیص دهد. ضمنا امکان اشتراک‌گذاری دستگاه‌ها با سایر افراد برای پیدا کردن آسان‌تر آن وجود خواهد داشت.

گوگل گفته است که شبکه Find My Device دارای محافظت‌های چندلایه برای امنیت کاربران است و همه داده‌ها رمزگذاری می‌شوند.

از طرفی، قرار است به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری برای هدفون‌های JBL، سونی و برندهای دیگر منتشر شود تا با شبکه Find My Device کار کنند.

در حال حاضر، بیش از ۳ میلیارد دستگاه‌ اندرویدی در سراسر جهان وجود دارد و به همین‌خاطر لازم بود که گوگل امکانات Find My Device را گسترش می‌داد. حالا این قابلیت خواهد توانست تبدیل به رقیب جدی Find My اپل شود. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید