گوگل: برنامه مخفی کردن آدرس سایت ها در مرورگر کروم شکست خورده است - تکفارس 
گوگل: برنامه مخفی کردن آدرس سایت ها در مرورگر کروم شکست خورده است - تکفارس 

گوگل: برنامه مخفی کردن آدرس سایت ها در مرورگر کروم شکست خورده است

افشین نوری
۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - 10:31
کروم

گوگل بیش از یک سال است که در تلاش برای ساده‌تر کردن نوار آدرس مرورگر کروم است. این غول جستجو ابتدا قسمت http/https آدرس‌ها را در نوار آدرس مخفی کرد و سپس در مرحله بعد اقدام به مخفی کردن کل آدرس URL نمود و فقط اسم دامین‌ها در این بخش نشان داده می‌شد.

مطالب مرتبط:

هدف گوگل از مخفی کردن کامل آدرس یک سایت در نوار آدرس مرورگر کروم و نمایش تنها اسم دامین و نشانگر Secure یا Not Secure در کنار آن، به خاطر این بود که بسیاری از سایت‌های جعلی از آدرس‌های تقلبی برای گول زدن کاربران استفاده می‌کنند و آن‌ها با این کار سعی می‌کنند تا کاربران را متقادعد کنند که از یک سایت واقعی بازدید می‌کنند و نه یک سایت تقلبی.

گوگل کروم

با وجود این، گوگل سال گذشته مجبور به عقب‌نشینی‌هایی شد و گزینه‌ای را برای به نمایش در آوردن URL کامل یک سایت در صورت ترجیح کاربران اضافه کرد.

حالا گوگل این هفته اعلام کرد که از برنامه‌های قبلی خود در این زمینه عقب نشسته و پروژه مخفی کردن آدرس سایت‌ها تاثیر چندانی در کاهش بازدیدها از سایت‌های جعلی نداشته است به همین‌خاطر گوگل در آپدیت‌های بعدی کروم این قابلیت را حذف خواهد کرد و فقط قسمت http/https مخفی خواهد ماند. البته کاربران با راست کلیک کردن روی منوی مرورگر و انتخاب گزینه Show full URL می‌توانند این قسمت را هم از حالت مخفی در بیاورند.

منبع: MsPowerUser

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید