کنگره آمریکا با قوانین جدید خود فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را هدف قرار داده است - تکفارس 
کنگره آمریکا با قوانین جدید خود فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را هدف قرار داده است - تکفارس 
کنگره آمریکا با قوانین جدید خود فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را هدف قرار داده است - تکفارس 

کنگره آمریکا با قوانین جدید خود فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را هدف قرار داده است

حامد شهرزاد
۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - 16:49
کنگره آمریکا با قوانین جدید خود فیس بوک، اپل، آمازون و گوگل را هدف قرار داده است - تکفارس 

کنگره آمریکا پنج لایحه جدید را با هدف محدود کردن قدرت و توان غول‌های فناوری آمریکا ارائه کرده است. این پنج لایحه بخشی از اقدامات گسترده ایالات متحده آمریکا برای شفاف‌سازی فعالیت کمپانی‌های بزرگ فناوری است.

پرامیلا جیاپال که نماینده ایالات متحده آمریکا است، در بیانیه‌ای گفت:

از آمازون و فیس بوک گرفته تا گوگل و اپل، واضح است که این غول‌های بزرگ فناوری به طور غیرقانونی و بیش از حد بزرگ شده اند و اکنون بیش از پیش قدرتمند هستند و از مردم بیش از حد سود می‌برند. با تأکید مجدد بر قدرت کنگره، احزاب موجود در این کنگره که دارای دیدگاه‌های مختلفی هستند، همگی قصد دارند تا این رفتار‌های ضد رقابتی را مهار کنند.

پنچ لایحه ارائه شده از اقدامات انحصارطلبانه این شرکت‌های فناوری جلوگیری می‌کند و در عین حال عدالت و رقابت را به بازار فناوری باز می‌گرداند و در نهایت زمینه فعالیت همه شرکت‌ها را عادلانه می‌کند و اجازه می‌دهد نوآوری رشد کند.

مطالب مرتبط:

قانون پیشنهادی شامل موارد زیر است:

  • قانون انتخاب و نوآوری در آمریکا: این اقدامی است که باعث می‌شود شرکت‌های بزرگ فناوری نتوانند از تجارت خود نسبت به یک رقیب سود ببرند. نماینده کنگره ایالات متحده آمریکا یعنی دیوید سیسیلین که رئیس کمیته فرعی مجلس ضد انحصار این کشور است گفت که این لایحه مانع از دستکاری آمازون در بازار‌های خود برای تبلیغ محصولات خود می‌شود. این لایحه همچنین می‌تواند نگرانی‌هایی را که اپل خدمات خود را در اپ استور به صورت ناعادلانه اجرا می‌کند، برطرف کند.
  • قانون پایان دادن به انحصارات پلتفرم‌های نرم‌افزاری: این لایحه که به صورت مشترک با رپ. جیاپال نوشته شده است، شامل شرکتی مثل آمازون نیز می‌شود. این لایحه غول‌های خرده فروشی آنلاین را هدف قرار داده است. این لایحه مانع از این می‌شود که شرکت‌های بزرگ فناوری محصولات خود را در بازار‌هایی که تحت کنترل خود قرار داده‌اند، بفروشند و به این معنی است که هر شرکتی با برند تجاری به ارزش بیش از ۶۰۰ میلیون دلار قادر به فروش اقلام برند خود نیست.
  • قانون رقابت و فرصت‌های پلتفرم‌های نرم‌افزاری: این لایحه مانع از جذب شرکت‌های کوچک و مستقل در یک بازار رقابتی توسط شرکت‌های بزرگ فناوری می‌شود. اعضای کنگره ایالات متحده آمریکا قبلاً از مارک زاکربرگ در مورد جاسوسی و اقدامات نامناسب فیس بوک نسبت به رقبا سؤال کرده بودند.
  • قانون سازگاری و رقابت با فعال کردن قانون تغییر سرویس که در سال ۲۰۲۱ تصویب شده است. به گفته سیسیلین، این لایحه برای سهولت پاک کردن اطلاعات کاربر از رسانه‌های اجتماعی و از بین بردن داده‌های یک فرد در این شبکه‌ها به طور کامل است.
  • قانون مدرن‌سازی هزینه ادغام که در سال ۲۰۲۱ تصویب شده است: این لایحه به اف تی سی و وزارت دادگستری کمک می‌کند تا با افزایش کارمزد و مالیات بر شرکت‌ها ر هنگام درخواست برای تأیید دولت در زمینه خرید یک کمپانی، پول بیشتری برای اجرای قوانین ضد انحصاری جمع کنند.

این لوایح از پشتیبانی دو جانبه برخوردار است، به این معنی که احتمال بیشتری وجود دارد که قوانین تصویب و اجرا شوند. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است تأثیر عمیقی در تعداد زیادی از این شرکت‌های بزرگ داشته باشد و علی رغم اینکه مایکروسافت به طور خاص مورد خطاب کنگره ایالات متحده آمریکا قرار نگرفته است، به نظر می‌رسد حتی این شرکت نیز باید رفتار گذشته خود را مطابق لایحه جدید تغییر دهد.

منبع: MS Power User

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید