آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک نسبت به یکی از قوانین تصویب‌شده در ایالت جورجیا واکنش نشان دادند - تکفارس 
آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک نسبت به یکی از قوانین تصویب‌شده در ایالت جورجیا واکنش نشان دادند - تکفارس 

آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک نسبت به یکی از قوانین تصویب‌شده در ایالت جورجیا واکنش نشان دادند

محمدحسین فرقانی
۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - 23:00
حقوق رای‌دهندگان در ایالات متحده - آمازون اپل فیسبوک گوگل

به گزارش نیویورک تایمز، چهار شرکت آمازون، اپل، فیسبوک و گوگل اخیراً به جمع صدها نمایندگی، سازمان‌ها، شرکت‌ها و سلبریتی‌هایی پیوستند که در نامه‌ای عمومی از حقوق شهروندان ایالات متحده در قبال «رای‌گیری و انتخابات عادلانه» حمایت می‌کنند.

این اعلامیه توسط کنث شنالت (Kenneth Chenault؛ مدیر اجرایی سابق شرکت American Express)، کنث فریزر (Kenneth Frazier؛ مدیرعامل شرکت Merck) و اتحادیهٔ اقتصادی سیاه‌پوستان آمریکا (Black Economic Alliance) تنظیم شد و در روز چهارشنبه بر روی سایت‌های دو خبرگزاری نیویورک تایمز و واشینگتن پست قرار گرفت.

حمایت از حقوق رای‌دهندگان در ایالات متحده از دیرباز مورد توجه شرکت‌ها قرار داشته‌است. با این حال، نامهٔ اخیری که منتشر شد، اشارهٔ مستقیمی به یکی از قوانین اخیراً تصویب‌شده در ایالت Georgia (به نام SB 202) دارد؛ قانونی که حقوق رای‌دهندگان را بیشتر به سمت منافع حزب جمهوری‌خواه سوق می‌داد و تبعیض‌ها و محدودیت‌هایی برای رای‌دهندگان بومی و… در نظر می‌گرفت.

مطالب بیشتر:

این قانونِ اخیراً تصویب‌شده سر و صداهای زیادی را به‌همراه داشت و فعالان اجتماعی و قانونمداران متعددی نسبت به آن واکنش نشان دادند. شرکت‌های زیادی نیز هم‌چون مایکروسافت به جمع حامیان نامهٔ ذکرشده پیوستند.

به گفتهٔ نیویورک تایمز، شرکت‌های بزرگی هم بوده‌اند که از امضا پای این نامه سر باز زده‌اند؛ از جمله کوکا کولا، والمارت (Walmart)، جی پی مورگان چیس (JP Morgan Chase)، دلتا (Delta) و هوم دیپو (Home Depot). سخنگویان دو شرکت کوکا کولا و دلتا پس از تهدیدهای آنلاین مبنی بر بوی‌کات‌نمودن شرکت‌هایشان، به گزارش نیویورک تایمز واکنش نشان دادند.

آمازون، اپل، گوگل و فیسبوک

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.