گوگل اکانت های غیرفعال جیمیل را حذف می کند - تکفارس 
گوگل اکانت های غیرفعال جیمیل را حذف می کند - تکفارس 

گوگل اکانت های غیرفعال جیمیل را حذف می کند

افشین نوری
۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - 11:34
جیمیل

گوگل اخیرا اعلام کرده بود که سیاست جدیدی در رابطه با اکانت‌ها غیرفعال اتخاذ خواهد کرد و سعی خواهد کرد امنیت و فضای حافظه را بهبود ببخشد. حالا قرار است از اواخر سال جاری میلادی آن‌دسته از اکانت‌ها جیمیل که حداقل به مدت دو سال غیرفعال بوده‌اند پاک شوند. این اتفاق فقط برای اکنت‌های شخصی گوگل خواهد افتاد و اکانت‌های بیزنسی و مدارس مستثنی خواهند بود. همچنین اکانت‌هایی که صاحب ویدیوهای یوتیوب هستند حذف نخواهند شد تا تاریخچه محتواها پاک نشود.

پروسه پاک کردن این نوع اکانت‌های غیرفعال از دسامبر ۲۰۲۳ شروع خواهد شد و گوگل قصد دارد که به‌روش مرحله‌ای این کار انجام دهد بطوریکه ابتدا اکانت‌های جیمیل که هرگز استفاده نشدند پاک خواند شد. همچنین برای اینکه کاربران در جریان این اقدام قرار بگیرند، چندین نوتیفیکیشن به آدرس ایمیل آن‌ها و ایمیل بازیابی آن‌ها ارسال خواهد شد. این کار باعث خواهد شد تا کاربران زمان کافی برای فعال کردن اکانت خود داشته باشند.

کاربران برای فعال نگه داشتن اکانت خود باید به‌طور متناوب وارد آن شوند یا کارهایی مثل خواندن و ارسال ایمیل را انجام دهند. کاربان همچنین می‌توانند کارهایی مثل استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدیوهای یوتیوب، دانلود اپلیکیشن از پلی استور، انجام جستجوهای گوگل یا ساین‌این کردن به اپلیکیشن‌ها شخص‌ثالث با استفاده از گزینه Sign in with Google انجام دهند. استفاده از یک دستگاه اندروید وصل‌شده به اکانت گوگل نیز به عنوان فعالیت در نظر گرفته خواهد شد.

هدف اصلی گوگل از این کار بهبود امنیت پلتفرم‌هایش است. اکانت‌های غیرفعال مخصوصا آن‌هایی که دارای پسورد قدیمی هستند در معرض حملات هکری هستند و داده‌های گوگل نشان می‌دهند که احتمال اینکه اکانت‌های قدیمی از روش تائید دو مرحله‌ای استفاده نکنند بیش از ۱۰ برابر اکانت‌های فعال است. گوگل با پاک کردن این نوع اکانت‌ها می‌خواهد ریسک سرقت هویت افراد و انتشار اسپم و محتواهای آلوده را کاهش دهد.

نکته دیگر اینکه گوگل آدرس‌های جیمیل پاک شده را آزاد نخواهد کرد و از این جهت متفاوت از سایر سرویس‌ها عمل خواهد کرد. گوگل به کاربران توصیه کرده است که یک ایمیل بازیابی به ایمیل اصلی خود اختصاص دهند و از برنامه Inactive Account Manager برای تصمیم‌گیری مناسب در مواقعی که اکانتی غیرفعال می‌شوند استفاده کنند.

حالا باید ببینیم این اقدام گوگل تا چه حد در ترغیب کاربران به استفاده از اکانت‌های جیمیل‌شان کمک خواهد کرد.

منبع: Gizmochina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید