ایلان ماسک سرویس ایمیل XMail را معرفی می‌کند - تکفارس 
ایلان ماسک سرویس ایمیل XMail را معرفی می‌کند - تکفارس 
ایلان ماسک سرویس ایمیل XMail را معرفی می‌کند - تکفارس 

ایلان ماسک سرویس ایمیل XMail را معرفی می‌کند

افشین نوری
۵ اسفند ۱۴۰۲ - 08:03
XMail

ایلان ماسک می‌گوید که قصد دارد سرویس ایمیل XMail را ارائه کند که رقیبی برای جیمیل خواهد بود.

به‌تازگی شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده مبنی بر اینکه گوگل می‌خواهد جیمیل را تعطیل کند و حالا ایلان ماسک از این فرصت می‌خواهد به نحو احسن استفاده کند.

البته گوگل تعطیلی جیمیل را تکذیب کرده است اما به نظر می‌رسد که معرفی XMail توسط شرکت X جدی است. هنوز معلوم نیست که این سرویس ایمیل چه زمانی معرفی خواهد شد، اما احتمالا به رقیب جدی جیمیل تبدیل خواهد شد.

گوگل اخیرا از حذف حساب‌های غیرفعال جیمیل خبر داده بود. این تصمیم شامل حساب‌هایی می‌شود که در دو سال گذشته استفاده نشده‌اند و همه داده‌ها از جمله ایمیل‌ها، فایل‌های درایو، عکس‌ها و مخاطبین را در بر می‌گیرد.

به‌گفته گوگل، احتمال اینکه اکانت‌های غیرفعال احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنند ده برابر کمتر از حساب‌های فعال است که این موضوع باعث مشکلات امنیتی برای حساب‌های قدیمی‌تر می‌شود.

همچنین همه سرویس‌های مرتبط با یک حساب جیمیل غیرفعال در معرض خطر قرار می‌گیرند. به همین خاطر، گوگل تصمیم گرفته است تا حساب‌هایی را که در دو سال غیرفعال بوده‌اند حذف کند.

البته قرار نیست همه حساب‌های غیرفعال جیمیل بلافاصله حذف شوند. گوگل از دسامبر ۲۰۲۳ شروع به حذف تدریجی اکانت‌های مذکور در دسته‌های کوچک کرده است. این روش به کاربران کمک خواهد کرد تا اگر هنوز تمایل به استفاده از حساب‌هایشان را دارند، فرصتی برای فعال‌سازی مجدد آن‌ها را داشته باشند.

کاربران برای فعال نگه داشتن اکانت خود باید به‌طور متناوب وارد آن شوند یا کارهایی مثل خواندن و ارسال ایمیل را انجام دهند. کاربان همچنین می‌توانند کارهایی مثل استفاده از گوگل درایو، تماشای ویدیوهای یوتیوب، دانلود اپلیکیشن از پلی استور، انجام جستجوهای گوگل یا ساین‌این کردن به اپلیکیشن‌ها شخص‌ثالث با استفاده از گزینه Sign in with Google انجام دهند.

استفاده از یک دستگاه اندروید وصل‌شده به اکانت گوگل نیز به عنوان فعالیت در نظر گرفته خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید