ضبط بزرگترین قاچاق قطعات کامپیوتری به چین - تکفارس 
ضبط بزرگترین قاچاق قطعات کامپیوتری به چین - تکفارس 
ضبط بزرگترین قاچاق قطعات کامپیوتری به چین - تکفارس 

ضبط بزرگترین قاچاق قطعات کامپیوتری به چین

افشین نوری
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - 07:40
قاچاق

در طول سه هفته گذشته برای چهارمین بار است که یک نفر به خاطر قاچاق وسایل الکترونیکی به چین دستگیر می‌شود. این فرد ظاهرا برای پرداخت نکردن مالیات و سود جستن از اختلاف قیمتی فاحش بین داخل و خارج از چین دست به این کار زده است.

مقامات هنگ کنگ گزارش داده‌اند که بزرگترین قاچاق قطعات الکترونیکی به چین از سال ۲۰۱۸ تاکنون را ضبط کرده است. این در حالیست که چند روز پیش ۳ تلاش ناموفق برای قاچاق تراشه به داخل چین نیز ثبت شده بود.

یک مرد ۶۱ ساله به عنوان راننده تریلی قصد داشته محموله‌ای به ارزش ۳.۸ میلیون دلار وسایل الکترونیکی را از طریق پایانه Man Kam هنگ کنگ وارد چین کند که موفق نشد. محموله او شامل تراشه، گوشی هوشمند و موارد دیگر بوده است و از آنجائیکه قیمت این وسایل در داخل چین بسیار بالاست، قاچاق آن‌ها می‌توانست سود خوبی برای این مرد به همراه داشته باشد.

قاچاق

در آخرین تلاش هم یک مرد تلاش کرده بود ۲۳۹ تراشه اینتل را در بدن خود جاسازی کند و آن‌ها را وارد خاک چین کند. در یک مورد هم، یک مرد سعی کرده بود ۸۴ کارت حافظه SSD را از طریق اسکوتر موتوری خود از مرز رد کند. در مورد سوم هم یک مرد قصد قاچاق ۱۶۰ پردازنده را به داخل چین داشت.

مخفی کردن این‌گونه وسایل در زیر لباس ظاهرا رواج بیشتری در بین قاچاقچیان پیدا کرده است و در سال ۲۰۱۷ یک زن قصد داشت ۱۰۲ آیفون را به همین روش وارد چین کند. در سال ۲۰۲۱ نیز از همین روش برای قاچاق ۲۵۶ پردازنده به ارزش ۱۲۳ هزار دلار استفاده شده بود. سال گذشته نیز یک زن وانمود کرده بود که باردار است اما مشخص شد که ۲۰۲ تراشه اینتل و چند گوشی آیفون را در زیر لباس خود جاسازی کرده است.

راننده تریلی هم‌اکنون در بازداشت است و احتمالا مجبور به پرداخت جریمه ۲۵۴ هزار دلاری شود و ۷ سال زندان خواهد شد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید