شرکت Notion یک اپلیکیشن هوش مصنوعی با قابلیت های جذاب معرفی کرد - تکفارس 
شرکت Notion یک اپلیکیشن هوش مصنوعی با قابلیت های جذاب معرفی کرد - تکفارس 
شرکت Notion یک اپلیکیشن هوش مصنوعی با قابلیت های جذاب معرفی کرد - تکفارس 

شرکت Notion یک اپلیکیشن هوش مصنوعی با قابلیت های جذاب معرفی کرد

افشین نوری
۴ اسفند ۱۴۰۱ - 17:54
هوش مصنوعی

اپلیکیشن هوش مصنوعی Notion با قابلیت‌های بسیار خوب معرفی شد. این اپلیکیشن برای یادداشت‌برداری طراحی شده است و به شما کمک خواهد کرد تا یادداشت‌های خود را ویرایش یا خلاصه‌برداری کنید. این اپلیکیشن بعد از پشت سر گذراندن مراحل تست خود حالا به‌صورت عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته است.

ویژگی اصلی این اپلیکیشن آن است که بر پایه هوش مصنوعی توسعه یافته است و می‌تواند برای شما مقالاتی درباره موضوعات خاص بنویسد. از طرف دیگر، این اپلیکیشن می‌تواند با استفاده از هوش مصنوعی متن‌ها و یادداشت‌های شما را بهبود ببخشد و غلط‌های آن را اصلاح کند. شما حتی می‌توانید از این برنامه بخواهید که متن شما را با یک لحن دیگر بنویسد تا معنای متفاوتی را منتقل کند. 

هوش مصنوعی

یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی Notion آن است که می‌تواند مقالات و نوشته‌های شما خلاصه کند و حتی لیستی از کارها را براساس یک متن ایجاد کند. البته شرکت Notion گفته است که اپلیکیشن جدیدش امکان نوشتن درباره رویدادهای آینده را ندارد و صرفا درباره وقایع گذشته می‌تواند مطلب بنویسد. به هر حال، همه پلتفرم‌های هوش مصنوعی ضعف‌هایی نیز دارند و حتی چت‌بات ChatGPT از این مشکلات رنج می‌برد.

شرکت Notion برای توسعه این برنامه با شرکت‌های دیگری مثل OpenAI و Anthropic همکاری داشته است و از تجربیات آن‌ها در این زمینه استفاده کرده است. مزیت اصلی اپلیکیشن هوش مصنوعی Notion آن است که کاملا رایگان بوده و نیازی به معطل ماندن در لیست انتظار ندارد.

کاربران می‌توانند از این اپلیکیشن در یک روز تا ۲۰ پاسخ دریافت کنند، اما از تاریخ ۵ آوریل ۲۰۲۳ برای دریافت پاسخ‌های بیشتر باید ۸ دلار در ماه به حساب Notion پرداخت کنید.  لازم به ذکر است که شرکت‌های دیگری مثل مایکروسافت نیز اخیرا اقدام به یکپارچه‌سازی هوش مصنوعی با موتور جستجوی بینگ خود کرده است و حتی برنامه‌های اسکایپ، ورد و پاورپوینت نیز با این پلتفرم ادغام شده‌اند.

اپلیکیشن‌های دیگری مثل Raycast و Mem نیز قرار است هوش مصنوعی را در خود ادغام کنند و باید ببینیم بازخورد کاربران نسبت به آن‌ها چگونه خواهد بود.

منبع: TheVerge

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید