اینستاگرام کانال های تلگرامی را به پلتفرم خود آورد - تکفارس 
اینستاگرام کانال های تلگرامی را به پلتفرم خود آورد - تکفارس 
اینستاگرام کانال های تلگرامی را به پلتفرم خود آورد - تکفارس 

اینستاگرام کانال های تلگرامی را به پلتفرم خود آورد

افشین نوری
۲۸ بهمن ۱۴۰۱ - 12:42
اینستاگرام

اینستاگرام به تقلید از تلگرام قابلیت کانال را برای پلتفرم خود معرفی کرد. این قابلیت که برودکست نام دارد قرار است برای کاربران موبایل قابل دسترس باشد و احتمالا برای اپلیکیشن‌های فیس‌بوک و مسنجر نیز به‌زودی عرضه خواهد شد. 

اینستاگرام گفته است که کاربران می‌توانند پست‌های خود از طریق کانال‌ها برای افراد زیادی پخش کنند و بازدیدهای خود را افزایش دهند. البته کسانی که عضو کانال‌ها هستند نمی‌توانند چیزی در داخل این کانال‌ها پست کنند، اما خواهند توانست به پست‌ها واکنش نشان بدهند.    

خود متا هم یک کانال جدید در اینستاگرام به نام Meta Channel ایجاد کرده است که کاربران می‌توانند خبرهای این شرکت را از آنجا پیگیری کنند. در واقع کانال‌های اینستاگرامی عملکری شبیه به کانال‌های تلگرامی خواهند داشت و کاربران خواهند توانست کانال‌های مختلفی با موضوعات متفاوت ایجاد کنند و مطالب‌شان را در داخل آن‌ها منتشر کنند. البته همانطور که گفته شد فقط مدیران کانال‌ها قادر به پست کردن مطالب خواهند بود و سایر کاربران فقط می‌توانند به این مطالب از طریق عکس و ایموجی واکنش نشان دهند.  

قابلیت کانال اینستاگرام یک قابلیت بسیار خوب برای خالقان محتوا خواهد بود تا بتوانند مخاطبان بیشتری را جذب خود کنند. البته در حال حاضر فقط تعداد محدودی از تولیدکنندگان محتوا به این قابلیت دسترسی دارند و قرار است به‌زودی همه کاربران به آن دسترسی پیدا کنند. 

مارک زاکربرگ مدیرعامل متا گفته است که قابلیت جدید اینستاگرام از فرمت‌های مختلفی مثل متن، تصویر، نظرسنجی و ری‌کشن‌ها و پشتیبانی خواهد کرد و به‌زودی قابلیت‌های دیگری نیز به آن اضافه خواهند شد. زاکربرک با راه‌اندازی کانال Meta Channel گفته است که اخبار مربوط به متا برای اولین بار در این کانال منتشر خواهند شد. 

در هر حال، به نظر می‌رسد که اینستاگرام برای از دست ندادن مخاطبان خود مجبور به کپی‌برداری از سایر پلتفرم‌ها مثل تلگرام است و این شرکت قبلا نیز کپی‌برداری‌هایی از این دست داشته است. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم که میزان استقبال از این قابلیت چقدر خواهد بود و آیا محبوبیت آن مثل کانال‌های تلگرامی خواهد شد یا نه. نظر شما درباره این قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید