مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را متوقف کرد - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را متوقف کرد - تکفارس 
مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را متوقف کرد - تکفارس 

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸.۱ را متوقف کرد

افشین نوری
۲۱ دی ۱۴۰۱ - 11:18
ویندوز ۷

در حالیکه بیش از یک دهه از زمان معرفی ویندوز ۷ توسط مایکروسافت می‌کند، این سیستم عامل هنوز در بین کاربران محبوبیت خاصی دارد و حالا این شرکت اعلام‌ کرده است که پشتیبانی از این سیستم عامل را برای همیشه متوقف می‌کند. 

همانطور که می‌دانید مایکروسافت چند سال بعد از عرضه ویندوز ۷ اقدام به عرضه ویندوز ۸ و سپس ویندوز ۸.۱ کرد اما این دو سیستم عامل چندان مورد اقبال کاربران قرار نگرفتند و مایکروسافت مجبور شد ویندوز ۱۰ را با قابلیت‌های بهتری ارائه کند. حالا ویندوز ۸.۱ نیز قرار است از پشتیبانی مایکروسافت خارج شود. 

البته مایکروسافت در سال ۲۰۲۰ پشتیبانی نرم‌افزاری از ویندوز ۷ را متوقف کرد اما پشتیبانی امنیتی آن را در ازای دریافت مبلغی پول تا سه سال دیگر تمدید کرد. حالا قرار است این پشتیبانی امنیتی نیز متوقف بشود. این شرکت به کاربران توصیه کرده است که از سیستم‌عامل‌های جدیدتر روی کامپیوتر خود استفاده کنند تا با مشکل امنیتی مواجه نشوند. 

آمار نشان می‌دهند که در حال حاضر حدود ۱۰ درصد کاربران از ویندوز ۷ استفاده می‌کنند و درصد کمتری نیز از ویندوز ۸.۱ کار می‌کنند. مایکروسافت به خاطر تعداد کم‌ کاربران ویندوز ۸.۱ پشتیانی امنیتی آن را تمدید نخواهد کرد. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید