نقشه راه گوگل برای معرفی گوشی های پیکسل جدید تا سال ۲۰۲۵ لو رفت - تکفارس 
نقشه راه گوگل برای معرفی گوشی های پیکسل جدید تا سال ۲۰۲۵ لو رفت - تکفارس 
نقشه راه گوگل برای معرفی گوشی های پیکسل جدید تا سال ۲۰۲۵ لو رفت - تکفارس 

نقشه راه گوگل برای معرفی گوشی های پیکسل جدید تا سال ۲۰۲۵ لو رفت

افشین نوری
۲ دی ۱۴۰۱ - 11:07
گوگل پیکسل 7

در سال‌های اخیر گوگل اقدام به معرفی دستگاه‌هایی است که اطلاعات آن‌ها بسیار قبل‌تر از معرفی‌شان درز پیدا کرده است. این کار باعث شده تا توجه مشتریان به سمت محصولات این شرکت بیشتر جلب شود و ظاهرا خود گوگل نیز در درز این اطلاعات نقش داشته است. حالا نقشه راه گوگل برای گوشی‌های پیکسل تا سال ۲۰۲۵ لو رفته است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

طبق این نقشه راه، گوشی پیکسل ۷a و گوشی تاشو پیکسل فولد در رویداد I/O سال آینده گوگل معرفی خواهند شد‌. به نظر می‌رسد نام رسمی و تجاری گوشی تاشو گوگل، علیرغم اینکه در گذشته به نام پیکسل نوت‌پد نیز اشاره شده بود، همان پیکسل فولد خواهد بود. 

قیمت گوشی پیکسل ۷a مثل مدل پیکسل ۶a برابر با ۴۴۹ دلار خواهد بود. این گوشی مجهز به نمایشگر ۹۰ هرتزی و شارژ بی‌سیم‌ خواهد بود. در مقابل، گوشی پیکسل فولد به قیمت ۱۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.  

از طرفیِ گوشی پیکسل ۸ از نظر سایز کمی کوچکتر از پیکسل ۷ خواهد بود اما سایز پیکسل ۸ پرو تغییری نسبت به مدل قبلی‌اش نخواهد کرد. هر دو مدل، مجهز به تراشه تنسور نسل ۳ خواهند بود که این تراشه عملکرد بسیار بهتری نسبت به نسل قبلی خود خواهد داشت. 

گوگل در سال ۲۰۲۴ گوشی پیکسل ۸a را معرفی خواهد کرد که البته معرفی این گوشی بستگی زیادی به میزان فروش و موفقیت پیکسل ۷a خواهد داشت. اگر فروش پیکسل ۷a خوب نباشد احتمالا مدل ۸a با فاصله دو ساله معرفی خواهد شد. در هر حال، این‌ گوشی در صورت معرفی ۵۰ دلار گران‌تر از مدل قبلی خواهد بود و به قیمت ۴۹۹ دلار فروخته خواهد شد. 

اما سری پیکسل ۹ دارای سه مدل خواهد بود که مدل استاندارد آن کمی کوچکتر از پیکسل ۸ خواهد بود، مدل پرو‌ از نمایشگر ۶.۷ اینچی استفاده خواهد کرد و یک مدل پرو با سایز بزرگتر وجود خواهد داشت. دو یایز متفاوت برای یک مدل پرو همان چیزی است که ما در دو مدل آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس شاهد بودیم. ضمنا همه مدل‌های پیکسل ۹ مجهز به تراشه تنسور نسل ۴ خواهند بود. 

گوگل همچنین یک گوشی تاشو جدید در سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد که احتمالا مدل بعدی پیکسل فولد خواهد بود. ما هنوز هیچ‌ اطلاعاتی از آن در دست نداریم و به نظر می‌رسد الان خیلی زود است که درباره آن حرف بزنیم. 

در سال ۲۰۲۵‌، گوگل ممکن است مسیر متفاوتی را انتخاب کند که این موضوع بستگی به موفقیت استراتژی این شرکت در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خواهد داشت. این شرکت ظاهرا به فکر ساخت یک گوشی تاشو فلیپ در سال ۲۰۲۵ خواهد بود که در کنار سه مدل معمولی گوشی‌های پیکسل معرفی خواهد شد‌. 

اگر این گوشی فلیپ معرفی نشود، احتمالا چهار گوشی پیکسل غیرتاشو در سال ۲۰۲۵ معرفی خواهند شد که شامل مدل استاندارد در دو سایز بزرگ و کوچک و مدل پرو در دو سایز بزرگ و کوچک خواهد بود. 

اطلاعات فوق را یک منبع معتبر فاش کرده است که تقریبا قابل اعتماد است. با این حال، گوگل ممکن است بنا به شرایط هر سال تغییراتی در آن بدهد. در هر حال باید منتظر بمانیم و ببینیم این شرکت چه برنامه‌هایی در سر دارد. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید