گوگل گوشی های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را معرفی کرد - تکفارس 
گوگل گوشی های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را معرفی کرد - تکفارس 

گوگل گوشی های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو را معرفی کرد

مهدی حلوائی
۱۴ مهر ۱۴۰۱ - 20:53
گوگل پیکسل 7

گوگل دقایقی پیش سرانجام از گوشی‌‌های پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو رونمایی کرد. هرچند که این گوشی‌ها از بسیاری جهات به یکدیگر شباهت دارند اما تفاوت‌هایی نیز بین آن‌ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

هر دو گوشی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو از نمایشگر امولد استفاده کرده‌اند اما سایز نمایشگر نسخه‌ی پرو ۶.۷ اینچ و نسخه‌ی ۶.۳ اینچ است. همچنین نمایشگر نسخه‌ی پرو از نوع LTPO با وضوح +QHD و نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز بوده اما نسخه‌ی پایه به نمایشگر ۹۰ هزتری با وضوح +FHD مجهز شده است.

هر دو گوشی پیکسل ۷ و پیکسل ۷ پرو از ترکیب دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و سلفی ۱۰.۸ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم‌برداری ۴K بهره برده‌اند اما نسخه‌ی پرو به دوربین تله‌فوتوی ۴۸ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۵x نیز مجهز شده است. دوربین فوق عریض پیکسل ۷ پرو همچنین از فناوری‌‌های فوکوس خودکار، فوکوس ماکرو و زوم ۳۰x نیز پشتیبانی می‌کند اما زوم دوربین فوق عریض نسخه‌ی پایه به ۸x محدود است.

گوگل نسخه‌ی پایه‌ی پیکسل ۷ را با ۸ گیگابایت رم به بازار عرضه می‌کند اما نسخه‌ی پرو از ۱۲ گیگابایت رم بهره خواهد برد. با این وجود، هر دو گوشی در دو نسخه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی در دسترس قرار خواهند گرفت. همچنین ظرفیت باتری نسخه‌ی پرو ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعت و سرعت شارژ باسیم و بی‌سیم آن به‌ترتیب ۲۳ و ۲۰ وات است اما نسخه‌ی پایه به باتری ۴۳۳۵ میلی‌آمپرساعتی با شارژ باسیم ۲۱ واتی و بی‌سیم ۲۰ واتی مجهز شده است.

گوگل در هر دو نسخه‌ی پایه‌ و پروی پیکسل ۷ از پردازنده‌ی جدید تنسور G2 استفاده کرده که بر پایه‌ی فرآیند تولید ۴ نانومتری طراحی شده است و از ترکیب ۴ + ۲ + ۲ هسته‌، فناوری یادگیری ماشینی و تراشه‌ی امنیتی تایتان بهره می‌برد. هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز استفاده کرده‌اند و دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر آب می‌باشند.

نسخه‌ی پایه‌ی پیکسل ۷ در رنگ‌های مشکی، سفید و لیمویی به بازار عرضه شده و نسخه‌ی پرو نیز در رنگ‌های مشکی، سفید و سبز در دسترس قرار خواهد گرفت. قیمت نسخه‌‌ی ۱۲۸ گیگابایتی این گوشی‌ها به‌ترتیب ۵۹۹ و ۸۹۹ دلار بوده و نسخه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی آنها نیز به‌ترتیب ۶۹۹ و ۹۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده‌ است. قرار است که گوگل هر دو گوشی را در تاریخ ۱۳ اکتبر (۲۱ مهرماه) به بازار عرضه کند.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید