کالیفرنیا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
کالیفرنیا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کند - تکفارس 
کالیفرنیا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کند - تکفارس 

کالیفرنیا ۲ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای الکتریکی سرمایه گذاری می کند

افشین نوری
۲۷ آذر ۱۴۰۱ - 09:26
باتری خودرو الکتریکی

کالیفرنیا یکی از ایالت‌هایی است که قصد دارد ظرف چند سال آینده سرمایه‌‌گذاری گسترده‌ای در بخش خودروهای الکتریکی کند و حالا این ایالت یک بودجه ۲ میلیارد دلاری برای ساخت ۹۰ هزار ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی تصویب کرده است. 

طبق طرحی که به تصوب کمیسیون انرژی کالیفرنیا رسیده است از این ۲ میلیارد دلار، ۹۰۰ میلیون دلار صرف ساخت شارژرهای خودروهای الکتریکی سبک خواهد شد و بقیه آن صرف ساخت ایستگاه‌های شارژ خودروهای متوسط تا سنگین با سوخت‌های هیدروژنی خواهد شد. انتظار می‌رود کالیفرنیا تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۵۰,۰۰۰ ایستگاه شارژ خودروی الکتریکی احداث کند. 

اجرای این طرح باعث خواهد شد تا میزان انتشار گازهای آلاینده به حداقل مقدار ممکن برسد و از طرفی میزان دسترسی شهروندان به سوخت‌های پاک جهت استفاده در خودروهایشان آسان‌تر شود. ضمن اینکه مشاغل زیادی نیز از این طریق ایجاد خواهد شد و کسب‌وکارهای زیادی به وجود خواهد آمد. 

در سال‌های اخیر، تغییرات اقلیمی باعث نگرانی مقامات کالیفرنیا شده است و حالا با تصویب طرح جدید انتظار می‌رود که سرعت این تغییرات کاهش یابد. کالیفرنیا تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۳ همه خودروهای فروخته شده در این ایالت را تبدیل به نوع الکتریکی کند. برای همین منظور بودجه‌ای معادل ۲.۶ میلیارد دلار برای تشویق مردم به خرید خودروهای الکتریکی در نظر گرفته است. 

در هر حال به نظر می‌رسد که کالیفرنیا تبدیل به اولین ایالت امریکا بدون خودروهای بنزینی خواهد شد و باید ببینیم که تاثیر این برنامه‌ها روی کاهش آلودگی هوا چقدر خواهد بود.

منبع: Engadget

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید