یکی از ایالت های آمریکا استفاده از خودروهای الکتریکی را ممنوع کرد - تکفارس 
یکی از ایالت های آمریکا استفاده از خودروهای الکتریکی را ممنوع کرد - تکفارس 

یکی از ایالت های آمریکا استفاده از خودروهای الکتریکی را ممنوع کرد

افشین نوری
۲۸ دی ۱۴۰۱ - 06:47
یکی از ایالت های آمریکا استفاده از خودروهای الکتریکی را ممنوع کرد - تکفارس 

در حالیکه این روزها خودروهای الکتریکی در حال رونق گرفتن هستند، سناتورهای ایالت Wyoming در آمریکا طرحی را پیشنهاد کرده‌اند که فروش خودروهای الکتریکی در این ایالت را تا سال ۲۰۳۵ ممنوع خواهد کرد. 

ایالت Wyoming یکی از ایالت‌هایی است که به‌شدت وابسته به استخراج نفت و‌ گاز است و می‌خواهد کاملا در جهت عکس بقیه دنیا حرکت کند. در حال حاضر برخی ایالت‌های امریکا و هممچنین ارودا لذنامه‌هری برای ممنوع کردن فروش خودروهای بنزینی تا ده سال آینده دارند و قوانینی را در این زمینه تصویب کرده‌اند‌. 

از طرفی، خیلی از سازندگان خودرو از الان شروع به ایجاد تغییراتی در سیستم‌های خود جهت سازگاری با قوانین جدید کرده‌اند. برای مثال، شرکت رنو قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ همه خودروهای تولیدی خود را تبدیل به نوع الکتریکی بکند. حتمی برندهای لوکس مثل پورشه هم می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ حدود ۸۰ درصد تولیدات خود را به الکتریکی تغییر دهد‌.

اخیرا دولت آمریکا نیز طرحی را به تصویب رساند که به موجب آن تا سال ۲۰۳۰ باید نیمی از خودروهای جدید در این کشور از نوع الکتریکی باشند. برخی ایالت‌های آمریکا مثل نیویورک و کالیفرنیا زودتر از سایر ایالت‌ها به استقبال این طرح رفته‌اند. 

حالا می‌بینیم که ایالت Wyoming کاملا در جهت عکس دنیا حرکت کرده و تا سال ۲۰۲۵ فروش هر نوع خودروی الکتریکی در این ایالت را ممنوع کرده است. از آنجائیکه اقتصاد این ایالت کاملا وابسته به نفت و گاز است، ممنوع شدن فروش خودروهای بنزینی و گازوئیلی در این ایالت می‌تواند ضربه سنگینی به کسب‌وکارها و مشاغل آن بزند و به همین‌خاطر سناتورهای Wyoming نمی‌خواهند مانند سایر ایالت‌های امریکا رفتار کنند. 

ایالت Wyoming در حال حاضر هشتمین تولیدکننده بزرگ نفت در آمریکا است و سیاستمداران این ایالت کاملا به تبعات رواج خودروهای الکتریکی در این منطقه واقف هستند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم‌ که تصمیم نهایی سناتورهای این ایالت چه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید