شیائومی مهندسانی برای افزایش برد خودروی الکتریکی خود استخدام می کند - تکفارس 
شیائومی مهندسانی برای افزایش برد خودروی الکتریکی خود استخدام می کند - تکفارس 
شیائومی مهندسانی برای افزایش برد خودروی الکتریکی خود استخدام می کند - تکفارس 

شیائومی مهندسانی برای افزایش برد خودروی الکتریکی خود استخدام می کند

افشین نوری
۱۵ مهر ۱۴۰۲ - 09:17
شیائومی

طبق یک گزارش جدید، شیائومی شروع به استخدام مهندسانی برای توسعه سیستم برد خودروی الکتریکی خود کرده است. این شرکت قرار است وارد بازار خودروهای الکتریکی شود و افزایش برد این خودروها می‌تواند تبدیل به مزیت آن‌ها شود. انتظار می‌رود متقاضیان استخدام دارای مدرک مهندسی پایه با بیش از سه سال تجربه کاری باشند.

بر اساس آگهی استخدام شیائومی، مهندسان جذب‌شده در این شرکت مسئول توسعه و تست سیستم افزایش برد خودرو خواهند بود. مهندسان باید تجربه کار در پروژه‌های تولید انبوه و تعمیر و نگهداری را داشته باشند. شیائومی همچنین به دنبال استخدام مهندسان سیستم احتراق داخلی، اگزوز و توسعه‌دهندگان NVH است.

طبق شایعات، شیائومی ظاهرا یکی از دو مجوز ساخت خودروی الکتریکی خود را دریافت کرده است و می‌تواند تولید آن را شروع کند. این شرکت همچنین در ماه آگوست امسال نیروهایی برای کارخانه‌های تولیدی خود در پکن استخدام کرده است.

گفته می‌شود شیائومی تولید آزمایشی سدان MS11 را آغاز کرده است که ظاهرا اواخر امسال آن را عرضه خواهد کرد. لی جون مدیرعامل شیائومی در یک مصاحبه گفته است که هدف این شرکت ان است که در طول بیست سال آینده تبدیل به یکی از پنج شرکت برتر خودروساز الکتریکی دنیا شود.

این هدف هرچند رویاپردازانه به نظر می‌رسد اما به توجه به امکانات شیائومی قابل دستیابی است. 

به گفته جون، شیائومی حدود ۶ الی ۷ سال از رقابت خودرو در چین عقب است و این شرکت امیدوار است که با عرضه اولین خودروی الکتریکی خود در سال ۲۰۲۴ این عقب‌ماندگی را جبران کند. 

طبق اظهارات جون، شیائومی در  سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ اقدام به تولید انبوه خودروی الکتریکی خود خواهد کرد و این خودرو هم‌اکنون در حال طراحی و توسعه است. مدیرعامل شیائومی گفت که فناوری خودروسازی تبدیل به مهمترین واحد این شرکت شده است و تیم تحقیق و توسعه این واحد شامل بیش از ۲۳۰۰ نفر می‌شود. 

جون تاکید کرده است شیائومی قصد دارد روی خودرو‌های خودران نیز کار کند و این شرکت قطعا در این بخش از صنعت خودرو نیز ورود خواهد کرد. این شرکت ظاهرا قصد دارد از همان سال ۲۰۲۴ تبدیل به پیشتاز بازار خودروهای الکتریکی شود و از الان برای آن برنامه‌ریزی کرده است. 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید