تصاویر خودروهای الکتریکی SU7 شیائومی فاش شد - تکفارس 
تصاویر خودروهای الکتریکی SU7 شیائومی فاش شد - تکفارس 
تصاویر خودروهای الکتریکی SU7 شیائومی فاش شد - تکفارس 

تصاویر خودروهای الکتریکی SU7 شیائومی فاش شد

افشین نوری
۲۵ آبان ۱۴۰۲ - 11:18
SU7

اولین خودروی الکتریکی شیائومی با نام SU7 (Speed Ultra 7) قرار است به زودی معرفی شود و حالا تصاویر آن‌ها فاش شده است. این خودروها اخیرا تائیدیه CMIIT را دریافت کرده‌اند که این تائیدیه تصاویر و مشخصات سری SU7 را فاش کرده است. این سری دارای سه مدل SU7، SU7 Pro و SU7 Max خواهد بود.

سری شیائومی SU7

BJ7000MBEVR2 و BJ7000MEVA1 دو شماره مدلی هستند که با شیائومی SU7 مرتبط هستند و به نظر می‌رسد ما با یک سدان کلاس C روبرو هستیم. اولی، که نام SU7 را یدک می‌کشد دارای یک موتور تکی است که توسط امارات متحده عربی با حداکثر قدرت ۲۲۰ کیلووات (۲۹۵ اسب بخار) ساخته شده است. این مدل مجهز به باتری‌های LPT (لیتیوم آهن فسفات) است که توسط FinDreams، زیرمجموعه شرکت BYD، ساخته شده‌اند. همچنین یک دوربین LiDAR روی آن وجود دارد که احتمالاً برای کمک به راننده نصب شده است.

SU7

شماره مدل بعدی مربوط به شیائومی SU7 Pro و SU7 Max می‌شود که از موتورهای دوگانه ۲۲۰ کیلووات (۲۹۵ اسب بخار) و ۲۷۵ کیلووات (۳۸۶ اسب بخار) شرکت Suzhou Innovance Automotive استفاده می‌کنند. هر دو مدل مجهز به باتری‌های سه‌گانه لیتیوم یونی هستند که توسط CATL ساخته شده‌اند.

سری SU7 شیائومی در گزینه‌های با و بدون فناوری LiDAR قابل دسترس خواهند بود. سنسور LiDAR در پشت شیشه جلو قرار دارد. شیائومی SU7 دارای طول ۴۹۹۷ میلی‌متر، عرض ۱.۹۶۳ میلی‌متر و ارتفاع ۱۴۵۵ میلی‌متر است و فاصله بین دو محور آن ۳۰۰۰ نانومتر است. مدل‌های Pro و Max نیز ۲۲۰۵ کیلوگرم وزن دارند.

SU7

انتظار می رود سری SU7 شیائومی سیستم‌عامل HyperOS را روی خود اجرا کند و امکان اتصال یکپارچه با دستگاه‌های این شرکت را ارائه دهد. طراحی SU7 توسط طراح BMW iX با مشارکت طراحان مرسدس بنز EQXX انجام شده است.

SU7

تولید انبوه سری SU7 شیائومی احتمالا در دسامبر ۲۰۲۳ شروع خواهد شد. ظاهرا شیائومی تولید آزمایشی آن را در کارخانه BAIC پکن آغاز کرده است.همچنین گفته می‌شود قیمت پایه آن ۱۴۹۰۰۰ یوان (۲۰۵۰۰ دلار) خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید