شیائومی ۱۳ در هنگام اجرای بازی ها ۸.۲ درجه سانتیگراد خنک تر از آیفون ۱۴ خواهد بود - تکفارس 
شیائومی ۱۳ در هنگام اجرای بازی ها ۸.۲ درجه سانتیگراد خنک تر از آیفون ۱۴ خواهد بود - تکفارس 
شیائومی ۱۳ در هنگام اجرای بازی ها ۸.۲ درجه سانتیگراد خنک تر از آیفون ۱۴ خواهد بود - تکفارس 

شیائومی ۱۳ در هنگام اجرای بازی ها ۸.۲ درجه سانتیگراد خنک تر از آیفون ۱۴ خواهد بود

افشین نوری
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 09:40
شیائومی 13

شیائومی دیروز از سری شیائومی ۱۳ رونمایی کرد و حالا این مدل‌ها قرار است با سری آیفون ۱۴ اپل رقابت کنند. شیائومی ادعا کرده است که شیائومی ۱۳ در هنگام گیمینگ حرارت کمتری نسبت به آیفون ۱۴ تولید خواهد کرد. 

درحالیکه‌ گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌کند ایفون ۱۴ اپل از تراشه A16 بایونیک یهره می‌برد و ما در واقع با رقابت این دو تراشه روبه‌رو هستیم. شیائومی با انتشار تیزری گفته است که مدل‌های شیائومی ۱۳ در بخش گرافیکی ۴۲ درصد عملکرد بهتری نسبت به مدل‌های آیفون ۱۴ با تراشه A16 خواهند داشت و همچنین در بخش حرارتی  بسیار خنک‌تر از آن‌ها عمل خواهند کرد‌.‌

به گفته‌ی شیائومی، استفاده از یک سیستم خنک‌کننده در داخل سری شیائومی ۱۳ باعث خواهد سد تا این گوشی‌ها در هنگام اجرای بازی‌ها ۸.۲ درجه سانتیگراد خنک‌تر از سری آیفون ۱۴ باشند. این در حالیست که اپل سری آیفون ۱۴ را بدون خنک‌کننده داخلی معرفی کرده است و این به معنای داغ کردن آن‌ها در هنگام انجام گیمینگ خواهد بود. 

البته شیائومی گفته است که اختلاف دمای مذکور در شرایط محیطی ۲۵ درجه سانتی گراد به دست آمده است و اگر دمای مخیط کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد تفاوت حرارتی بین شیائومی ۱۳ و آیفون ۱۴ ممکن است عددی غیر از ۸.۲ درجه سانتیگراد باشد. 

نکته جالب اینکه هر دو تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و A16 بایونیک با استفاده از فنا‌وری ۴ نانومتری TSMC ساخته شدند و پیش‌بینی می‌شد اگر کوالکام به جای TSMC از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ استفاده می‌کرد نتایج ضعیف‌تری می‌گرفت. این نشان می‌دهد که فناوری ۴ نانومتری TSMC بسیار بهتر و بهینه‌تر از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ است. 

در هر حال، به نظر می‌رسد شیائومی با انتخاب هوشمندانه یک سیستم خنک‌کننده برای جدیدترین گو‌شی‌های خود خواهد توانست نظر گیمرها را به خود جلب کند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که در ماه‌های آینده چه بازخوردی را شاهد خواهیم بود. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید