گوشی های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی شدند - تکفارس 
گوشی های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی شدند - تکفارس 

گوشی های شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو معرفی شدند

افشین نوری
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - 17:02
شیائومی 13

شیائومی گوشی‌های سری شیائومی ۱۳ را معرفی کرد. این ‌گوشی‌ها جایگزین شیائومی ۱۲ و ۱۲ پرو شده‌اند. 

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو مجهز به نمایشگرهای AMOLED با یک بریدگی هول پانچ مرکزی و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز هستند و از حداکثر روشنایی ۱۹۰۰ نیت و فناوری‌های HDR10+, Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کنند. البته سایز و رزولوشن نمایشگرهای این دو مدل فرق می‌کنند و مدل پایه از یک نمایشگر ۶.۳۶ اینچی FHD+ و مدل پرو از یک پنل ۶.۷۳ اینچی QHD+ بهره می‌برد. در ضمن، لبه‌های نمایشگر مدل استاندارد فلت و لبه‌های مدل پرو خمیده هستند.

شیائومی 13

 هر دو مدل، از یک ماژول دوربین مربعی‌شکل در پنل پشت خود بهره می‌برند و هر دوی آن ها از استاندارد IP68 و فناوری نانو اسکین پشتیبانی می‌کنند. این فناوری باعث خواهد شد تا پنل گوشی‌ها راحت‌تر تمیز شود و هیچ لکه‌ای روی آن باقی نماند. در بخش صوتی نیز این دو گوشی از اسپیکرهای استریو با فناوری دالبی اتموس بهره می‌برند. ‌

سیستم دوربین پشت این‌گوشی‌ها از نوع سه‌گانه با فناوری لایکا است. شیائومی ۱۳ از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی (IMX800 سونی) در کنار یک دورببن فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد، در حالیکه شیائومی ۱۳ پرو از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور یک اینچی IMX989 سونی در کنار یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو ۵۰ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین سلفی هر دو گوشی نیز ۱۶ مگاپیکسلی است. لازم به ذکر است که در ساخت این دوربین‌ها از فناوری شرکت لایکا استفاده شده است.  

شیائومی 13

هر دو گوشی جدید شیائومی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ هستند و از ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه UFS 4.0 بهره می‌برند. یک سیستم خنک‌کننده مایع نیز در داخل آن‌ها وجود دارد که باعث خنک شدن دستگاه خواهد شد. ظرفیت باتری مدل‌های پایه و پرو به‌ترتیب ۴,۵۰۰mAh و ۴,۸۲۰mAh است که به‌ترتیب با سرعت ۶۷ و ۱۲۰ وات شارژ خواهند شد. ضمنا، هر دو‌گوشی از یک تراشه شارژ به نام Surge G1  استفاده می‌کنند که دارای قابلیت پشتیبانی از شارژ بی‌سیم ۵۰ وات و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ وات است.‌

شیائومی 13

از طرفی، گوشی‌های جدید شیائومی رابط کاربری MIUI 14 را بر پایه اندروید ۱۳ اجرا می‌کنند و قابلیت‌های ارتباطی آن‌ها شامل ۵G, 4G, WiFi, Bluetooth 5.3, NFC, IR Blaster و درگاه USB-C می‌شود. 

شیائومی ۱۳ و ۱۳ پرو در رنگ‌های سفید، مشکی، سبز و آبی عرضه شده‌اند و مدل استاندارد علاوه بر این رنگ‌ها دارای پنج رنگ سفارشی دیگر شامل Flame Red, Sapphire Blue, Hurricane Yellow, Jungle Green, و Cement Gray ارائه شده است. البته این رنگ‌های سفارشی فقط برای ترکیب حافظه ۱۲/۵۱۲ گیگابایت قابل دسترس هستند. قیمت این گوشی‌ها به صورت زیر است. 

شیائومی ۱۳: 

  • نسخه ۸GB + 128GB: قیمت ۵۷۵ دلار ‌
  • نسخه ۸GB + 256GB: قیمت ۶۱۷ دلار ‌
  • نسخه ۱۲GB + 256GB: قیمت ۶۶۰ دلار ‌
  • نسخه ۱۲GB + 256GB: قیمت ۷۱۸ دلار ‌

شیائومی ۱۳ پرو

  • نسخه ۸GB + 128GB: قیمت ۷۱۸ دلار ‌
  • نسخه ۸GB + 256GB: قیمت ۷۷۵ دلار ‌
  • نسخه ۱۲GB + 256GB: قیمت ۸۳۳ دلار ‌
  • نسخه ۱۲GB + 256GB: قیمت ۹۰۵ دلار ‌

پیش‌سفارش این گوشی‌ها از امروز آغاز شده و فروش رسمی آن‌ها از ۱۴ دسامبر شروع خواهد شد.

منبع: Gizmichina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.