ایلان ماسک: شرکت لوسید موتورز ورشکست خواهد شد - تکفارس 
ایلان ماسک: شرکت لوسید موتورز ورشکست خواهد شد - تکفارس 
ایلان ماسک: شرکت لوسید موتورز ورشکست خواهد شد - تکفارس 

ایلان ماسک: شرکت لوسید موتورز ورشکست خواهد شد

مهدی حلوائی
۲۱ آذر ۱۴۰۱ - 08:48
لوسید موتورز

در حال حاضر بازار خودروهای برقی در وضعیت چندان مناسبی قرار نداشته و پس از پشت سر گذاشتن مشکل کمبود قطعات، حالا میزان تقاضا برای این خودروها با کاهش نسبی روبه‌رو شده است. همین موضوع باعث شده تا تسلا خودروهای خود را در برخی از کشورها با قیمتی کمتر از قیمت اصلی به فروش برساند.

حالا مدیر عامل تسلا در جدیدترین توییت خود بار دیگر پیش‌بینی کرده که شرکت لوسید موتورز (Lucid Motors) به زودی ورشکست خواهد شد. این در حالی است که اخیراً گزارش‌هایی نیز در خصوص لغو بسیاری از پروژه‌های شرکت لوسید، که دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا قرار دارد، منتشر شده بود. بر اساس گزارش Business Insider، این شرکت حتی تخفیف ۱۰ درصدی را برای برخی از مدل‌های لوسید ایر در نظر گرفته تا کاربران را به خرید این خودروها ترغیب کند.

این اولین باری نیست که ایلان ماسک توانایی مالی رقیب خود را زیر سوال می‌برد. مدیر عامل تسلا مدتی پیش نیز اعلام کرده بود که هزینه‌های مصرفی لوسید بسیار بالا بوده و این شرکت باید راه حلی را برای کاهش هزینه‌های تولید خودروی لوسید ایر پیدا کند. هرچند که درآمد لوسید در سه‌ماهه‌ی سوم سال جاری میلادی ۲۰۰ میلیون دلار بوده اما این شرکت تا سوددهی فاصله‌ی بسیار زیادی دارد. با این وجود، انتظار می‌رود که لوسید به لطف پشتوانه‌ی مالی قوی خود بتواند حداقل تا یک سال دیگر در بازار فعالیت داشته باشد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید