انویدیا دلیل ذوب شدن کانکتور کارت گرافیکی RTX 4090 را توضیح داد - تکفارس 
انویدیا دلیل ذوب شدن کانکتور کارت گرافیکی RTX 4090 را توضیح داد - تکفارس 
انویدیا دلیل ذوب شدن کانکتور کارت گرافیکی RTX 4090 را توضیح داد - تکفارس 

انویدیا دلیل ذوب شدن کانکتور کارت گرافیکی RTX 4090 را توضیح داد

افشین نوری
۲۸ آبان ۱۴۰۱ - 11:27
انویدیا RTX 4090

دیروز گزارش‌های وجود داشت مبنی بر اینکه کارت گرافیکی پرچمدار جدید انویدیا به نام جی‌فورس RTX 4090 دچار ذوب شدن کانکتور شده است و خطراتی را برای کاربران ایجاد کرده است، اما حالا انویدیا با انتشار بیانیه‌ای درباره این اتفاق توضیح داده است.

انویدیا گفته است که از مشکلی که برای کاربران به وجود آمده آگاه است و دلیل به وجود آمده این مشکل آن بوده که کاربران کانکتور کابل را به طور مناسب در سوکت کارت گرافیکی وارد نکرده‌اند و همین موضوع باعث ذوب شدن کانکتور و در نتیجه خطر آتش‌سوزی شده است‌.

البته کابل‌های ۱۶ پینی ۱۲VHPWR کارت RTX 4090 در اصل برای PSUهای ATX 3.0 طراحی شده‌اند و انویدیا این موضوع را می‌دانسته که احتمالا اکثر کاربران به دلایل مالی از کابل‌های ATX 2.0 استفاده خواهند کرد. حالا این موضوع انتقاداتی را از انویدیا در پی داشته است که چرا یک راهکار آداپتور واحد روی کارت‌های خود ارائه نمی‌کند. 

بنابراین از آنجاییکه این نوع کابل‌ها با سوکت‌های جدید سازگار نیستند به‌راحتی نمی‌توانند در داخل آنها جا بشوند و همین موضوع ممکن است باعث اتصالی و خطراتی برای خود کارت گرافیکی و در نهایت کاربران بشود. حتی یک سازنده کابل به نام CableMod هشدار داده بود که استفاده از این نوع کابل‌ها می‌تواند خطرناک باشد. 

در همین رابطه، یکی از مشتریان انویدیا به نام لوکاس جنوا علیه این شرکت شکایت کرده است و گفته است که کارت گرافیکی RTX 4090 با آداپتورهای معیوب تحویل مشتریان داده شده است و انویدیا باید خسارت پرداخت کند. با این حال، انویدیا این موضوع را رد کرده است و گفته است که فقط تعداد محدوذی از کاربران دچار این مشکل شده‌اند که اگر آن‌ها آداپتور را به‌طور مناسب در سوکت کارت گرافیکی وارد می‌کردند دچار چنین این مشکل نمی‌شد. 

حالا باید ببینیم این دعوای حقوقی به کجا ختم‌می‌شود.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید