شکایت یکی از مشتریان انویدیا به خاطر آتش گرفتن کارت گرافیکی RTX 4090 - تکفارس 
شکایت یکی از مشتریان انویدیا به خاطر آتش گرفتن کارت گرافیکی RTX 4090 - تکفارس 

شکایت یکی از مشتریان انویدیا به خاطر آتش گرفتن کارت گرافیکی RTX 4090

افشین نوری
۲۷ آبان ۱۴۰۱ - 20:24
انویدیا RTX 4090

یکی از مشتریان انویدیا به نام لوکاس جنوا به‌تازگی شکایتی را علیه این شرکت در دادگاه فدرال کالیفرنیا به ثبت رسانده است و ادعا کرده است که انویدیا کارت گرافیکی RTX 4090 خود را با یک سوکت معیوب به او فروخته که باعث آتش گرفتن آداپتور شده است و این شرکت باید به او غرامت بپردازد.  

جنوا گفته است که کارت پرچمدار RTX 4090 را به قیمت ۱۶۰۰ دلار از فروشگاه Best Buy خریداری کرده بود و ظاهرا حداقل ۲۶ نفر دیگر نیز که این کارت را خریده بودند در شبکه اجتماعی ردیت گفته‌اند که تجربه مشابهی داشته اند و متوجه معیوب بودن سوکت این کارت شده‌اند که باعث ذوب شدن آداپتور شده و ممکن بود خطر آتش‌سوزی را برای آن‌ها در پی داشته باشد. 

هنوز مشخص نیست که دلیل این مشکل چیست اما گفته می‌شود شاید به خاطر آداپتورهای ساخت Astron یا NTK باشد. یک احتمال هم این است که کانکتور کابل به‌خوبی در محل خود روی کارت گرافیکی قرار  نگرفته و باعث جدا شدن کابل و ایجاد مشکل در سوکت کارت گرافیکی شده است. اشیا خارجی هم ممکن است باعث بروز این مشکل شده باشند. ‌نکته جالب اینکه، طبق آمار، احتمال خراب بودن سوکت یک کارت گرافیکی کمتر از ۰.۱ درصد است. 

حالا جنوا با طرح شکایت از انویدیا می‌خواهد از این شرکت غرامت بگیرد. انویدیا هنوز اظهارنظری در این‌باره نکرده است و باید منتظر بمانیم و ببینیم که واکنش او به این موضوع به خواهد بود. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید