کاربران نسخه تاشو آیفون را طراحی کردند - تکفارس 
کاربران نسخه تاشو آیفون را طراحی کردند - تکفارس 
کاربران نسخه تاشو آیفون را طراحی کردند - تکفارس 

کاربران نسخه تاشو آیفون را طراحی کردند

مهدی حلوائی
۱۸ آبان ۱۴۰۱ - 08:26
آیفون تاشو

سامسونگ هفته‌ی گذشته اعلام کرد که شرکت اپل در سال ۲۰۲۴ وارد بازار گوشی‌های تاشو می‌شود. حالا یکی از کاربران وب‌سایت Bilibili با ترکیب آیفون و بخش‌هایی از چند گوشی تاشو موفق به ساخت دستگاهی شده که خود او آن را آیفون V نام‌گذاری کرده است.

این گوشی در واقع ترکیبی از گوشی‌های گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر بوده که شباهت زیادی به گلکسی زد فلیپ ۴ دارد. البته این گوشی دارای مشکلات زیادی بوده و برای مثال، نمایشگر آن به سختی درون بدنه‌ی آن، که با استفاده از پرینتر ۳ بعدی تهیه شده، قرار گرفته است. همچنین فضاهای خالی زیادی در بخش داخلی گوشی مشاهده می‌شود و بدون شک چنین چیزی در مورد گوشی‌های ساخت شرکت‌ها صدق نمی‌کند.

با این وجود، آیفون V تا حدودی چگونگی کارکرد یک آیفون تاشو را نشان می‌دهد؛ هرچند که اپل احتمالاً سیستم‌عامل آی او اس را برای نمایشگر تاشوی چنین دستگاهی بهینه‌سازی خواهد کرد چرا که این شرکت همین کار را برای حفره‌ی پانچ هول دوگانه‌ی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز انجام داده است.

آیفون تاشو

در حال حاضر هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست که اپل در چه محصولاتی از نمایشگرهای تاشو استفاده خواهد کرد اما گفته می‌شود که اولین محصولات تاشوی این شرکت از خانواده‌ی تبلت‌های سری آیپد خواهد بود. با این حال، گمانه‌زنی‌های در خصوص احتمال عرضه‌ی یک نسخه جدید از مک بوک با نمایشگر تاشوی ۲۰ اینچی نیز به گوش می‌رسد.

منبع: NotebookCheck

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید