ال جی از یک نمایشگر کش‌آمدنی ۱۲ اینچی رونمایی کرد - تکفارس 
ال جی از یک نمایشگر کش‌آمدنی ۱۲ اینچی رونمایی کرد - تکفارس 
ال جی از یک نمایشگر کش‌آمدنی ۱۲ اینچی رونمایی کرد - تکفارس 

ال جی از یک نمایشگر کش‌آمدنی ۱۲ اینچی رونمایی کرد

افشین نوری
۱۷ آبان ۱۴۰۱ - 20:23
ال جی

در حالیکه نمایشگرهای تاشو در حال تبدیل شدن به ترند بازار هستند، نمایشگرهای کش‌آمدنی نیز به‌تدریج در حال ظهور هستند‌. ال جی یکی از شرکت‌های پیشگام در این زمینه است و توانسته یک پنل ۱۲ اینچی معرفی کند که تا ۱۴ اینچ کش می‌آید‌ و قابلیت بازگشت به حالت اول را دارد.

ال جی گفته است که این نوع نمایشگرها را می‌توان در لوازم خانه و لباس‌ها استفاده کرد و کاملا قابلیت سازگاری با اشکال مختلف را دارد‌. این نوع نمایشگرها حتی در صنعت گیمینگ و خودروسازی نیز می‌تواند به کار گرفته شوند.

این نمایشگر کش‌آمدنی همانند یک تلویریون ۴۰ اینچی ۴K، دارای تراکم‌ پیکسلی ۱۰۰ppi است و از از طیف تمام‌رنگی RGB پشتیبانی می‌کند. در ساخت این نمایشگر از میکرو LEDها استفاده شده است که به جای سیستم‌عای مستقیم با استفاده از فنرهای S شکل به هم متصل شده‌اند‌. این فنرها می‌توانند ۲۰ درصد طول خود بدون پاره شدن کش بیایند. 

قبلا شرکتی به نام Royole نیز یک نمایشگر ۲.۷ اینچی کش‌آمدنی با تراکم پبکسلی ۱۲۰ppi و رزولوشن ۹۰ در ۶۰ پیکسل معرفی کرده بود که به انذازه ۳۰ درصد طول خود کش می‌آمد. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم کاربرد این نوع نمایشگرها دقیقا در کجاها خواهد بود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید