سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا معرفی شد - تکفارس 
سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا معرفی شد - تکفارس 
سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا معرفی شد - تکفارس 

سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا معرفی شد

افشین نوری
۱۴ دی ۱۴۰۲ - 15:00
سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا

ال‌جی از سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا رونمایی کرد. این مانیتور ۲۷ اینچی از پنل OLED بهره می‌برد و دارای وضوح 1440p و نرخ نوسازی خیره‌کننده ۴۸۰ هرتز است.

این مانیتور که توسط ال‌‌جی دیسپلی از زیر مجموعه های ال‌جی معرفی شده است با داشتن نرخ نوسازی چشمگیر ۴۸۰ هرتز و زمان پاسخ‌‌دهی بسیار سریع ۰.۰۳ میلی‌ثانیه سریع‌ترین مانیتور گیمینگ OLED دنیا محسوب می‌شود.

گیمرها برای استفاده از رفرش ریت ۴۸۰ هرتز در مانیتور جدید ال‌جی باید وضوح آن را روی ۱۰۸۰p تنظیم کنند. گفتنی است اخیرا سامسونگ نیز یک مانیتور گیمینگ با نرخ نوسازی ۳۶۰ هرتز و وضوح ۱۴۴۰p رمعرفی کرده بود.

قرار است این مانیتور گیمینگ ۲۷ اینچی OLED در نیمه اول سال ۲۰۲۴ عرضه شود. ال‌جی همچنین به‌تازگی اولین مانیتور گیمینگ ۴K OLED دنیا با قابلیت Dual-Hz را معرفی کرده که می‌توان به‌راحتی وضوح و نرخ نوسازی آن را بین حالت‌های مختلف تغییر داد. 

گفتنی است

ایسوس نیز به‌تازگی از اولین مانیتور ۳۲ اینچی ۴K OLED دنیا رونمایی کرده است. این شرکت همچنین تائید کرده که نسل چهاردهم پردازنده‌های اینتل، Raptor Lake-S refresh نام خواهند داشت.

ایسوس در رویداد Gamescom چندین مانیتور جدید معرفی کردکه یکی از آن‌ها اولین نمایشگر ۳۲ اینچی ۴K OLED دنیا است. این مانیتور با نام OLED PG32UCDM دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه است و از فناوری QD-OLED استفاده می‌کند که روشنایی آن را به ۱۰۰۰ نیت می‌رساند. به‌گفته ایسوس این مانیتور عملکرد رنگی بی‌نظیر ، گستره وسیع و کنتراست عالی دارد.

مانیتور OLED PG32UCDM از یک سینک حرارتی سفارشی و مواد گرافنی برای جلوگیری از خطر سوختن بهره می‌برد و دارای یک سوئیچ KVM و پورت‌های DisplayPort 1.4، HDMI 2.1 و USB Type-C است. تاریخ عرضه آن سه ماهه اول سال آینده خواهد بود.

ایسوس در کنار این مانیتور یک مانیتور ۳۴ اینچی OLED خمیده با وضوح ۳۴۴۰ در ۱۴۴۰ پیکسل معرفی کرده است که دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و زمان پاسخ‌دهی ۰.۰۳ میلی‌ثانیه است. روشنایی این مانیتور با نام ROG Swift OLED PG34WCDM به ۱۳۰۰ نیت برسد و دارای تائیدیه DisplayHDR True Black 400 است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید