ال جی و سامسونگ به امضای یک توافق تامین پنل های OLED نزدیک شدند - تکفارس 
ال جی و سامسونگ به امضای یک توافق تامین پنل های OLED نزدیک شدند - تکفارس 

ال جی و سامسونگ به امضای یک توافق تامین پنل های OLED نزدیک شدند

افشین نوری
۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - 17:17
سامسونگ

سامسونگ و ال جی ظاهرا در حال انجام مذاکراتی برای امضای یک قرارداد تامین پنل‌های OLED هستند. وب‌سایت The Elec گزارش داده است که طبق این توافق قرار است ال جی دیسپلی حدود ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار پنل OLED سفید (W-OLED) برای سامسونگ تولید بکند.

همانطور که می‌‌دانید سامسونگ کسب و کار LCD خود را در سال ۲۰۲۲ برای همیشه تعطیل کرد و هم‌اکنون وابسته به تامین کنندگان چینی برای تولید پنل‌های LCD است. اگر قرارداد این شرکت با ال جی به سرانجام برسد، سامسونگ می‌تواند سال آینده تلویزیون‌هایی با استفاده از این پنل‌های جدید معرفی کند و همچنین می‌تواند از این قرارداد به عنوان اهرم فشاری برای چانه زنی با سایر تامین کنندگان استفاده نماید. در ضمن سامسونگ می‌تواند سبد محصولات خود را تنوع ببخشد.

سامسونگ

البته به نظر می‌ٰسد قرارداد مذکور، بیش از سامسونگ به نفع ال جی خواهد بود. این شرکت سال گذشته ضرر و زیان زیادی را متحمل شده است و احتمالا امسال نیز با چنین زیانی مواجه خواهد شد. رسانه‌های کره‌ای اوایل سال ۲۰۲۱ گزارش داده بودند که سامسونگ و ال جی در حال نزدیک شدن به امضای یک قرارداد همکاری بودند که متاسفانه به سرانجام نرسید. سپس در جولای ۲۰۲۲ مدیر روابط عمومی ال جی اعلام کرد که مذاکرات متوقف شده است. ظاهرا این دو شرکت بر سر قیمت به توافق نرسیده بودند. حالا در سال ۲۰۲۳ این مذاکرات مجددا از سر گرفته شده است و احتمالا در حال نهایی شدن است.

پنل‌های OLED به‌ خاطر کیفیت تصویر بالایی که نسبت به پنل‌های LCD دارند عموما در تلویزیون‌های رده‌بالا استفاده می‌شوند. پنل‌های LCD متکی به نور پس‌زمینه برای تولید تصاویر هستند و نمی‌توانند دقت بالا و کنتراست بهتری ارائه دهند. البته پنل‌های OLED نیز کامل نیستند و مشکلات خاص خودشان را دارند.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید