این ربات هوش مصنوعی ال‌جی می‌تواند همه کار بکند! - تکفارس 
این ربات هوش مصنوعی ال‌جی می‌تواند همه کار بکند! - تکفارس 
این ربات هوش مصنوعی ال‌جی می‌تواند همه کار بکند! - تکفارس 

این ربات هوش مصنوعی ال‌جی می‌تواند همه کار بکند!

افشین نوری
۹ دی ۱۴۰۲ - 15:42
ربات ال‌جی

ال جی یک ربات کوچک دوپا معرفی کرده که می‌تواند آزادانه در خانه شما پرسه بزند و از حیوان خانگی‌تان مراقبت کند. این ربات قرار است در نمایشگاه CES 2024 به نمایش گذاشته شود.

این ربات هوشمند مجهز به پلتفرم Robotics RB5 Qualcomm است که برای اجرای قابلیت‌های هوش مصنوعی ربات طراحی شده است. این فابلیت‌ها شامل تشخیص چهره‌ها و صداها، پردازش احساسات اطرافیان و شرکت در گفتگوها می‌شود. ربات ال‌جی حتی می‌تواند به شما خوشامد بگوید، احساسات شما را تجزیه و تحلیل کند و برایتان موسیقی پخش کند تا احساس آرامش کنید.

این ربات دارای پاهای مفصلی است که به آن اجازه می‌دهند تا وضعیت بدنش را تغییر دهد. همچنین یک دوربین، یک اسپبکر و حسگرهای مختلفی در سراسر بدن آن وجود دارند که به آن توانایی حرکت، صحبت و گوش دادن را می‌دهند.

ربات ال‌جی

این ربات حتی می‌تواند دمای هوای داخل خانه را اندازه‌گیری کند و آن را به شما بگوید. البته هنوز مشخص نیست که آیا این ربات می‌تواند به سیستم خانه هوشمند متصل شود و ترموستات را نیز کنترل کند یا نه.

این ربات با توجه به اینکه می‌تواند آزادانه حرکت کند، می‌توان آن را طوری برنامه‌ریزی کرد که از حیوان خانگی‌‌تان مراقبت کند و در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرعادی از سوی آن، شما را از طریق اعلان‌هایی در گوشی هوشمندتان مطلع کند.

این ربات را حتی می‌توان به عنوان نگهبان امنیتی خانه استفاده کرد تا هر مورد مشکوکی را در مواقعی که بیرون از منزل هستید به شما اطلاع دهد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید