شیائومی از ربات هوشمند سایبرداگ ۲ رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از ربات هوشمند سایبرداگ ۲ رونمایی کرد - تکفارس 
شیائومی از ربات هوشمند سایبرداگ ۲ رونمایی کرد - تکفارس 

شیائومی از ربات هوشمند سایبرداگ ۲ رونمایی کرد

افشین نوری
۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - 10:02
سایبرداگ 2

شیائومی در سال ۲۰۲۱ نسل اول سایبرداگ را معرفی کرد و حالا نسل دوم آن را با طراحی جدید رونمایی کرده است.

همانطور که احتمالا می‌دانید نسل اول سایبرداگ بسیار شبیه به Boston Dynamics Spot بود، اما حالا سایبرداگ ۲ با یک ظاهر کاملا متفاوت‌ ارائه شده است و ظاهری شبیه به Doberman دارد. این ربات دو گوش در اطراف سر خود دارد که آن را بسیار شبیه به یک سگ واقعی می‌کند.

سایبرداگ ۲ در مقایسه با مدل قبلی بسیار کوچکتر و سبکتر شده است و فقط ۸.۹ کیلوگرم وزن و ۳۶.۷ سانتی‌متر ارتفاع دارد و حتی بسیار کوچکتر از ربات Golden Retriever است. به‌گفته شیائومی این ربات می‌تواند روی یک پا هم بایستد.

سایبرداگ 2

شیائومی سعی کرده است تا میزان تحرک سایبرداگ ۲ را با میکرومحرک‌های CyberGear بهبود ببخشید. این میکرومحرک‌ها به سایبرداگ ۲ کمک خواهند کرد تا مانورهای پیچیده‌تری انجام دهد.

سایبرداگ ۲ دارای یک سیستم تصمیم‌گیری است که متشکل از ۱۹ حسگر بینایی، لمسی و شنوایی می‌باشد. این ربات همچنین مجهز به یک دوربین RGB، یک دوربین تعاملی مبتنی بر هوش مصنوعی، چهار سنسور مدت زمان پرواز (ToF)، یک سنسور لیدار (LiDAR)، یک دوربین عمقی، یک سنسور اولتراسونیک، یک سنسور لنز چشم‌ماهی، یک سنسور نیرو و دو سنسور Ultra Wide Band است.

ربات جدید شیائومی همچنین دارای یک پردازنده NX و دو کمک‌پردازنده است که قدرت محاسباتی آن را به ۲۱ ترافلاپس می‌رسانند. همچنین از چهار میکروفون با الگوریتم صوتی Xiaomi AI در داخل این ربات استفاده شده است.

نسل اول سایبرداگ امکان حرکت با سرعت ۳٫۲ متر بر ثانیه را داشت و وزن آن ۳ کیلوگرم بود. این ربات از پلتفرم هوش مصنوعی انویدیا جتسون زاویر استفاده می‌کرد و به چندین دوربین و حسگر از جمله حسگرهای لمسی، ماژول GPS، لنز فوق عریض و دوربین اینتل ریل‌سنس D450 برای تشخیص عمق مجهز شده بود. این قطعات به ربات اجازه‌ی حرکت به‌صورت نیمه‌خودکار را می‌دادند.

سایبرداگ ۲ دارای قیمت ۱۲۹۹۹ یوان (۱۷۹۰ دلار) است و به‌زودی در چین قابل دسترس خواهد بود. خبر خوب اینکه، شیائومی کدها و نقشه‌های این ربات هوشمند را به صورت منبع باز در دسترس عموم قرار داده است تا توسعه‌دهندگان و مشتاقان فناوری بتوانند روی محصولات مشابهی کار کنند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید