مایکروسافت از سرفیس پرو ۹، سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از سرفیس پرو ۹، سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد - تکفارس 
مایکروسافت از سرفیس پرو ۹، سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد - تکفارس 

مایکروسافت از سرفیس پرو ۹، سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد

افشین نوری
۲۱ مهر ۱۴۰۱ - 11:11
مایکروسافت

مایکروسافت از محصولات جدید شامل سرفیس پرو ۹ در دو نسخه اینتل و ARM، سرفیس استودیو ۲ پلاس و سرفیس لپ تاپ ۵ رونمایی کرد و ما در ادامه قصد داریم به مشخصات این دستگاه‌ها بپردازیم.

سرفیس پرو ۹

این لپ تاپ رده‌بالاترین مدل امسال است و در رنگ‌های جدیدی معرفی شده است. مایکروسافت این لپ تاپ را در دو نسخه با پردازنده‌های اینتل و ARM ارائه کرده است و مدل ARM مجهز به تراشه اسنپدراگون SQ3 است که ازاتصال ۵G پشتیبانی می‌کند. 

با این حال، هر دو نسخه سرفیس پرو ۹ از اتصالات بلوتوث ۵.۱ و وای‌فای ۶E پشتیبانی می‌کنند و مدل ARM علاوه بر اینها از سیستم‌های موقعیت‌یاب GPS, GLONASS, Galileo و Beidou و همچنین سیم‌کارت‌های نانو و eSIM، شبکه‌های Sub-6 GHz/mmWave 5G و LTE پشتیبانی می‌کند‌. 

مایکروسافت

سرفیس پرو ۹ از یک نمایشگر ۱۳ اینچی PixeSense Flow با رزولوشن ۲۸۸۰x۱۹۲۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد و با قلم سرفیس اسلیم پن ۲ سازگار است. مدل اینتل این لپ تاپ از تراشه‌های نسل ۱۲ این شرکت شامل Core i5-1235U و Core i7-1255U در کنار ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی که امکان پیکره‌بندی تا ۱ ترابایت نیز دارد استفاده می‌کند. مدل اسنپدراگون SQ3 نیز از ۸/۱۶ گیگابایت رم در کنار حافظه‌های مختلف و یک واحد پردازش عصبی بهره می‌برد. 

در بخش باتری، تفاوت بزرگی بین دو مدل فوق وجود دارد و مدل اینتل با یکبار شارژ تا ۱۵.۵ ساعت دوام خواهد آورد در حالیکه مدل اسنپدراگون تا ۱۹ ساعت شارژدهی خواهد داشت. در بخش پورت‌ها نیز مدل اسنپدراگون از ۲ درگاه تاندربولت ۳.۲ بهره می‌برد اما مدل اینتل از ۲ درگاه تاندربولت ۴ استفاده می‌کند‌.

سرفیس پرو ۹ قرار است به قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای مدل i5 با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی فروخته شود و قیمت نسخه i7 از ۱۵۹۹ دلار شروع خواهد شد. مدل اسنپدراگون نیز با قیمت پایه ۱۲۹۹ دلار فروخته خواهد شد. 

سرفیس استودیو ۲ پلاس

این نمابشگر جایگزین سرفیس استودیو ۲ می‌شود که در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. طراحی ظاهری این دستگاه تقریبا شبیه به مدل قبلی است اما مشخصات داخلی آن تغییر کرده است. 

مایکروسافت در این دستگاه از تراشه نسل یازدهم i7-11370H  در کنار کارت گرافیکی GeForce RTX 3060 انویدیا استفاده کرده است و رم و حافظه داخلی آن به‌ترتیب ۳۲ گیگابایت و ۱ ترابایت است.‌ 

مایکروسافت

نمایشگر این دستگاه یک پنل بزرگ ۲۸ اینچی Pixel Sense با وضوح ۴۵۰۰x۳۰۰۰ پیکسل است که از طیف رنگی sRGB و DCI-P3  و فناوری‌های دالبی ویژن و دالبی اتموس پشتیبانی می‌کند. 

پورت‌های این مدل شامل سه درگاه USB-C  تاندربولت ۴، دو پورت USB-A 3.1، یک جک صوتی ۳.۵ میلیمتری و یک پورت اترنت می‌شوند‌.

سرفیس استودیو ۲ پلاس به‌همراه یک قلم سرفیس پن، یک کیبورد سرفیس و یک ماوس سرفیس عرضه شده است و به قیمت ۴۴۹۹ دلار فروخته خواهد شد.

سرفیس لپ تاپ ۵

این لپ تاپ در یک مدل ۱۳.۵ اینچی با پردازنده‌های Core i5-1235U و Core i7-1255U اینتل و یک مدل ۱۵ اینچی با پردازنده Core i7-1255U معرفی شده است و همه مدل‌های آن دارای ۸/۱۶/۳۲ گیگابایت رم و تا ۱ ترابایت حافظه داخلی هستند. 

مایکروسافت

به گفته مایکروسافت، باتری مدل ۱۳.۵ اینچی با یکبار شارژ تا ۱۸ ساعت برای استفاده‌های معمولی دوام خواهد اورد و مدل ۱۵ اینچی تا ۱۷ ساعت شارژدهی خواهد داشت. نمایشگر هر دو مدل دارای نسبت تصویر ۳:۲ است و با پوشش گوریلا گلس ۵ محافظت شده است. 

پورت‌های این لپ تاپ شامل یک درگاه USB-C تاندربولت ۴، یک درگاه USB-A، یک پورت سرفیس کانکت و یک جک هدفون ۳.۵ میلیمتری می‌شوند‌. سرفبس لپ تاپ ۵ قرار است به قیمت پایه ۹۹۹ دلار برای مدل ۱۳.۵ اینچی و قیمت ۱۲۹۹ دلار برای مدل ۱۵ اینچی فروخته شود. 

همه دستگاه‌های جدید سرفیس قرار است از سوم آبان ماه عرضه شوند.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید