بررسی های استیم به افزایش تعداد کاربران ویندوز ۱۱ اشاره دارد - تکفارس 
بررسی های استیم به افزایش تعداد کاربران ویندوز ۱۱ اشاره دارد - تکفارس 

بررسی های استیم به افزایش تعداد کاربران ویندوز ۱۱ اشاره دارد

مهدی حلوائی
۱۲ تیر ۱۴۰۱ - 22:56
استیم

بسیاری از گزارش‌های اخیر به افزایش تعداد کاربران ویندوز ۱۱ نسبت به چند ماه گذشته اشاره داشته‌اند و حالا بررسی‌های ماهانه‌ی استیم نیز این موضوع را تایید کرده‌اند. بر اساس آمار منتشرشده، تعداد کاربران ویندوز ۱۱ از ۱۹.۵۹ درصد در ماه می به ۲۱.۲۳ درصد در ماه جولای رسیده است. در همین حال، تعداد کاربران ویندوز ۱۰ (۶۴ بیتی) با کاهشی ۲.۵۳ درصدی مواجه شده است.

نرخ استفاده از ویندوز 11

شرکت اینتل در ماه جاری میلادی سرانجام موفق شد تا در بخش تراشه‌ها از رقیب اصلی خود پیشی بگیرد. این شرکت با رشدی ۱.۲۸ درصدی در ماه جولای توانست تا ای ام دی را پشت سر بگذارد. در حال حاضر باید منتظر ماند و دید که با عرضه‌‌ی تراشه‌های رپتور لیک اینتل و Zen 4 ای ام دی، وضعیت این بخش از بازار چگونه خواهد بود.

تراشه‌های جدید اینتل بر خلاف تراشه‌های Zen 4 از حافظه‌های DDR4 پشتیبانی می‌کنند و شرکت ای ام دی نیز وعده‌ی افزایش عملکرد ۳۵ درصدی تراشه‌های جدید خود در مقایسه با سری Zen 3 را به کاربران داده است. همچنین در بخش کارت‌های گرافیک، نسخه‌ی لپ تاپ و دسکتاپ کارت انویدیا RTX 3060 کماکان به عملکرد خوب خود ادامه داده‌اند و نرخ استفاده از کارت RTX 3050 نیز نسبت به ماه قبل رشدی ۰.۱۸ درصدی را داشته است.

نرخ استفاده از کارت‌های گرافیک

تحقیقات استیم همچنین نشان می‌دهند که علی‌رغم کاهش قیمت نمایشگرهای ۴K، وضوح ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بیشترین محبوبیت را در بین کاربران داشته و هدست آکیولس کوئست ۲ (Oculus Quest 2) نیز تقریباً توسط نیمی از کاربران هدست‌های واقعیت مجازی مورد استفاده قرار گرفته است. علاوه بر این، زبان انگلیسی با ۳۶.۷۳ درصد کماکان رایج‌ترین زبان بین کاربران استیم بوده و ۲۴.۷۵ درصد از کاربران این پلتفرم نیز به زبان چینی صحبت می‌کنند.

منبع: TechSpot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.