گوگل ترنسلیت برای همیشه در چین بسته می شود - تکفارس 
گوگل ترنسلیت برای همیشه در چین بسته می شود - تکفارس 
گوگل ترنسلیت برای همیشه در چین بسته می شود - تکفارس 

گوگل ترنسلیت برای همیشه در چین بسته می شود

افشین نوری
۱۱ مهر ۱۴۰۱ - 21:01
Google Translate

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت جزو معدود اپلیکیشن‌های گوگل است که در چین مسدود نیست، با این حال امار نشان می‌دهند که این اپلیکیشن چندان مورد استفاده چینی‌ها قرار نمی‌کیرد. 

گوگل گفته است که به‌خاطر تعداد کاربران کم گوگل ترنسلیت در چین دیگر آن را در این کشور ارائه نخواهد کرد. وب‌سایت Similarweb گفته است که در ماه آگوست تعداد کاربران ماهانه گوگل ترنسلیت ۵۳.۵ میلیون نفر بوده است. 

گوگل در طول چند سال گذشته رابطه پیچیده‌ای با دولت چین داشته است و سرویس‌های این شرکت بارها از سوی مقامات چینی مورد تحریم قرار گرفته است بطوریکه اکثر اپلیکیشن‌های گوگل در چین قابل دسترس نیستند‌.

اپلیکیشن گوگل ترنسلیت در سال ۲۰۱۷ در کشور چین عرضه شد و حالا این برنامه در کنار برنامه‌های دیگری مثل جیمیل، کروم و سرچ در کشور چین قابل دسترس نخو‌اهد بود‌. البته در سال ۲۰۱۸ شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه گوگل یک نسخه سانسور شده موتور جستجوی خود را با نام رمزی Dragonfly در چین ساخته است اما این موتور جستجو هرگز عرضه نشد. 

در ماه‌های اخیر روابط بین چین و آمریکا دچار تنش شده است و حتی دولت آمریکا از شرکت ای ام دی و انویدیا خواست که محصولات رده‌بالای خود را به چین نفروشند. حالا باید منتطر بمانیم و ببینیم که روابط خصمانه این دو کشور نسبت به یکدیگر چه تاثیری روی سایر شرکت‌های آمریکایی از جمله گوگل خواهد گذاشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید