مدیرعامل اینتل از چین به عنوان بزرگترین و مهمترین بازار فناوری دنیا دفاع کرد - تکفارس 
مدیرعامل اینتل از چین به عنوان بزرگترین و مهمترین بازار فناوری دنیا دفاع کرد - تکفارس 

مدیرعامل اینتل از چین به عنوان بزرگترین و مهمترین بازار فناوری دنیا دفاع کرد

افشین نوری
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - 17:22
اینتل

پت گلسینگر مدیرعامل اینتل اخیرا از چین بازدید کرده و در کنفرانس توسعه پایدار این کشور شرکت کرده است. او در جریان این سفر گفته است که چین برای شرکت اینتل اهمیت زیادی دارد و این کشور یکی از بزرگترین بازارهای فناوری دنیاست.

در حالیکه آمریکا و متحدانش تحریم‌های فناوری زیادی علیه چین وضع کرده‌اند، غول‌های تکنولوژی دنیا همچنان به همکاری خود با این کشور به‌خاطر ظرفیت‌هایی زیادی که در بازار آن وجود دارد ادامه می‌دهند. انویدیا و ای ام دی در حال حاضر محصولات خود را به شرکت‌های چینی ارائه می‌دهند و مدیرعامل اینتل نیز از چین به عنوان بزرگترین بازار دنیا دفاع کرده است.

اینتل

گلسینگر اظهار امیدواری کرده است که بازار چین همچنان پررونق باقی بماند، چرا که رشد بازار این کشور چشم‌انداز خوبی برای آینده فناوری ترسیم خواهد کرد. چین در حال حاضر ۵.۲ میلیون واحد دیتاسنتر در داخل خاک خود دارد که در عرض پنج سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.

آمریکا نگرانی‌هایی درباره اسفاده چین از فناوری شرکت‌های غربی در صنایع نظامی‌اش دارد و به همین‌خاطر شرکت‌های مثل انویدیا و اینتل را مجبور کرده از فروش تکنولوژی‌های پیشرفته به این کشور خودداری کنند. با این حال، این شرکت‌ها تراشه‌های خود را طوری طراحی کرده‌اند که الزامات آمریکا را برآورده کند و در عین حال قابل فروش به چین باشند.

در هر حال باید ببینیم برنامه اینتل برای حضور گسترده در کشور چین چه خواهد بود.

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید