قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو در تست های واقعی شکست خورد - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو در تست های واقعی شکست خورد - تکفارس 
قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو در تست های واقعی شکست خورد - تکفارس 

قابلیت تشخیص تصادف آیفون ۱۴ پرو در تست های واقعی شکست خورد

افشین نوری
۱۰ مهر ۱۴۰۱ - 10:26
آیفون ۱۴ پرو

اپل اخیرا مدل‌های آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرو مکس را با قابلیت تشخیص تصادف معرفی کرد. این قابلیت در عرض ۲۰ ثانیه بعد از وقوع تصادف در صورتی که ‌راننده پاسخی ندهد، با مراکز اورژانس تماس خواهد گرفت. 

اپل قابلیت تشخیص تصادف را علاوه بر دو گوشی فوق برای اپل واچ سری ۸ و اپل واچ SE و اولترا نیز عرضه کرده است، اما کاربران درباره کارآیی این قابلیت هنوز مردد هستند. برای تست این قابلیت، یک یوتیوبر اهل میشیگان با همکاری وال استریت ژورنال اقدام به بررسی عملکرد آن کرده است. 

آن‌ها یک گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس، یک گوشی پیکسل ۶ و یک ساعت اپل واچ اولترا را در داخل یک خودرو قرار دادند و سپس خودرو را از طریق سیستم کنترل از راه دور با یک خودرو دیگر برخورد دادند‌.

نتایج به دست آمده نشان دادند که اپل واچ اولترا با موفقیت توانست تصادف را تشخیص دهد، اما آیفون ۱۴ پرو مکس موفق به این کار نشد و گوشی پبکسل ۶ گوگل فقط توانست یکی از برخوردها را تشخیص دهد‌ 

آیفون ۱۴ پرو

اپل در واکنش به نتایج این تست گفت که شرایط انجام این آزمایش، حداقل پیش‌شرط‌های لازم را ندارد و احتماا به همین خاطر بوده است که سنسور ایفون ۱۴ پرو‌مکس نتوانسته سیگنال تصادف را دریافت کند‌. به گفته اپل، دلیل دیگر این موضوع می‌تواند عدم ارتباط مناسب دستگاه با بلوتوث یا CarPlay باشد که بتواند نشان بدهد که خودرو در حال کار کردن است.  

در هر حال، نمی‌توان گفت که قابلیت‌های تشخیص تصادف اپل و‌ گوگل به‌طور ۱۰۰ درصد همه تصادف‌ها را تشخیص خواهند داد؛ ولی می‌توان با یک درصد خطایی انتظار داشت که تعدادی زیادی از تصادفات را تشخیص بدهند و باعث نجات جان رانندگان شوند. 

قابلیت تشخیص تصادف اپل براساس الگوریتم‌های پیشترفته‌ای کار می‌کند و داده‌های خود را از ابزارهایی مثل شتاب‌سنج‌، ژیروسکوپ و بارومتر دریافت می‌کند. در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم که عملکرد این قابلیت در دنیای واقعی چگونه خواهد بود.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید