تائید شد: گلکسی S23 اولترا از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خاص بهره خواهد برد - تکفارس 
تائید شد: گلکسی S23 اولترا از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خاص بهره خواهد برد - تکفارس 
تائید شد: گلکسی S23 اولترا از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خاص بهره خواهد برد - تکفارس 

تائید شد: گلکسی S23 اولترا از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خاص بهره خواهد برد

افشین نوری
۲۰ شهریور ۱۴۰۱ - 19:26
گلکسی S23 اولترا

سامسونگ قرار است ظرف چند ماه آینده از گوشی گلکسی S23 اولترا رونمایی کند و گفته می‌شود دوربین اصلی آن یک سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی خواهد بود. با این‌حال، ظاهرا این سنسور از نوع HP1 یا HP3 نخواهد بود و از یک سنسور جدید و خاص استفاده خواهد کرد. 

از آنجائیکه گوشی‌های هوشمند ابعاد محدودی دارند بنابراین نمی‌توان از سنسورهای دوربین بزرگ در داخل آن‌ها استفاده کرد. به همین‌خاطر اکثر شرکت‌ها به سراغ فناوری ترکیب پیکسلی می‌رود تا با ترکیب پیکسل‌های کوچک یک پیکسل بزرگ بسازند و از این طریق عکس‌های باکیفیت‌تری ثبت کنند. 

اگر بخواهیم یک مثال بزنیم، می‌توانیم به گوشی گلکسی S22 اولترا اشاره کنیم که هرچند از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند اما خروجی تصاویر آن ۱۲ مگاپیکسلی است. اما کیفیت این تصاویر بسیار بالاتر از کیفیت تصاویر ثبت شده با یک دوربین ساده ۱۲ مگاپیکسلی است. چند روز پیش هم اپل گوشی آیفون ۱۴ پرو را با دوربین جدید ۴۸ مگاپیکسل معرفی کرد که خروجی تصاویر آن ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود اما کیفیت آن با تصاویر ثبت شده توسط دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ استاندارد فرق خواهد داشت. 

بنابراین با وجود اینکه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا از نظر ابعاد بزرگ‌تر از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا خواهد بود اما درنهایت ابعاد این دو گوشی تفاوتی باهم نخواهند داشت. 

این اطلاعات را یک افشاگر مطرح به نام آیس یونیورس فاش کرده و گفته است که سنسور دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی گلکسی S23 اولترا دارای ابعاد ۱/۱.۳ اینچ و سایز پیکسلی ۰.۶ میکرومتر خواهد بود و لنز جلوی آن دارای گشودگی دیافراگم بزرگ f/1.7 خواهد بود که نور بیشتری را جذب خواهد کرد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S22 اولترا دارای ابعاد ۱/۱.۳۳ اینچ، سایز پیکسلی ۰.۸ میکرومتر و ‌گشودگی دیافراگم f/1.8 است.  بد نیست بدانید که سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی آیفون ۱۴ پرو نیز دارای سایز ۱/۱.۳ اینچ است. بنابراین هرچه سایز یک سنسور و تعداد پیکسل‌های آن بیشتر باشد تصاویری با جزئیات بیشتر ثبت خواهد شد. 

طبق شایعات، گلکسی S23 اولترا در کنار دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی از دو دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم‌های اپتیکال ۱۰ و ۳ برابر استفاده خواهد کرد. هنوز مشخصات دوربین فوق عریض آن مشخص نیست. ضمنا انتظار می‌رود که این گوشی از یک سری ترفندهای نرم‌افزاری نیز برای بهبود کیفیت تصاویر استفاده کند. 

سایر مشخصات گلکسی S23 اولترا احتمالا شامل یک نمایشگر ۶.۸ اینچی، باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی و تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ خواهند بود. حالا باید منتظر بمانیم و ببینیم سامسونگ درنهایت این گوشی را با چه مشخصاتی معرفی می‌کند. 

منبع: PhoneAr

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید