گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 
گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 

گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 07:34
گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 

گوشی گلکسی S23 اولترا سرانجام معرفی شد و حالا می‌توانیم بگوییم که ما با رده‌بالاترنین گوشی سامسونگ در تاریخ این شرکت روبرو هستیم. این گوشی از نظر ظاهری شبیه به مدل سال گذشته است اما تفاوت‌هایی نیز با آن دارد.  

یکی از تغییرات این است که گلکسی S23 اولترا در سه رنگ جدید سبز، لوندر و کرمی ارایه شده و به همراه رنگ مشکی همیشگی عرضه خواهد شد. اما سامسونگ امسال برخلاف سال‌های گذشته از یک تراشه انحصاری به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی (Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy) در سری گلکسی S23 استفاده کرده است و امسال خبری از نسخه اگزینوس نخواهد بود. 

گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 

تفاوت این تراشه با تراشه اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در آن است که سرعت کلاک بالاتری نسبت به آن دارد، بطوریکه فرکانس ماکزیمم آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد، در حالیکه فرکانس ماکزیمم تراشه اصلی ۳.۲ گیگاهرتز استو از طرف دیگر سرعت کلاک واحد گرافیکی Adreno 740 از ۶۸۰MHz به ۷۱۹MHz افزایش یافته است. بنابراین امسال هم در بخش پردازشی و هم در بخش گرافیکی افزایش عملکرد را خواهیم داشت. 

تغییر بعدی مربوط به بخش دوربین می‌شود و امسال از یک دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی با سنسور ISOCELL HP2 در گلکسی S23 اولترا استفاده شده است. این در حالیست که سال گذشته دوربین اصلی گلکسی S22 اولترا ۱۰۸ مگاپیکسلی بود. دوربین ۲۰۰ مگاپیکیلی جدید از فناوری ترکیب پیکسلی ۱۶:۱ استفاده می‌کند که خروجی آن تصاویر بسیار ‌‌باکیفیت‌‌تر ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. این دوربین همچنین با استفاده از ترکیب پیکسلی ۴:۱ قادر به تولید ثبت تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. 

در ضمن، سامسونگ اپلیکیشن دوربین Expert RAW را نیز برای سازگاری با این دوربین بسیار پیشرفته بهبود بخشیده است. این اپلیکیشن حالا قادر به ثبت تصاویر با رزولوشن بالا با قابلیت‌هایی مثل کاهش نویز،  HDR و پردازش چندفریمی خواهد بود. گلکسی S23 اولترا همچنین یک حالت جدید عکاسی Astro Hyperlapse ارائه کرده که برای عکاسی از ستارگان متاسب خواهد بود. یک قابلیت جدید Adaptive VDIS نیز ارائه شده که باهش کاهش لرزش دوربین خواهد شد. 

گلکسی S23 اولترا با دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی معرفی شد - تکفارس 

سایر دوربین‌های گلکسی S23 اولترا شامل دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/2.2 در جلو و یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی ۱۲ مگاپیکسلی f/2.2، یک دوربین تله‌فوتو ۱۰MP 3x f/2.4 و یک دوربین پریسکوپ ۱۰MP 10x f/4.9 در پنل پشت می‌شوند‌.

نمایشگر گلکسی S23 اولترا  یک پنل بزرگ ۶.۸ اینچی Dynamic AMOLED 2x با وضوح ۳۰۸۸ در ۱۴۴۰ پیکسل و روشنایی ۱۷۵۰ نیت است که از نرخ نوسازی متغیر ۱ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.  قابلیتی به نام Vision Booster نیز ارائه شده است که می‌تواند روشنایی و رنگ نمایشگرها را براساس شرایط نور محیطی تنظیم کند. یک قابلیت Enhanced Comfort نیز ارائه شده که باعث کاهش فشار وارده به چشم خواهد شد. سامسونگ همچنین از پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲ در پنل پشت و جلویی گلکسی S23 اولترا استفاده کرده است. 

باتری این گوشی متاسفانه ارتقا نیافته و از همان باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی سال گذشته در آن استفاده شده است و سرعت شارژ آن نیز همان ۴۵ وات است که در عرض ۳۰ دقیقه قادر به شارژ ۶۵ درصد باتری خواهد بود. 

گلکسی S23 اولترا در چهار رنگ مشکی، کرمی، سبز و لوندر عرضه شده و در چهار ترکیب حافظه ۸/۲۵۶GB, 12/256GB, 12/512GB و ۱۲/۱TB قابل دسترس خواهد بود. قیمت پایه این گوشی  ۱۲۰۰ دلار (۱۴۰۰ یورو) است.

منبع: GsmArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید