با ۵ ویژگی برتر گلکسی S23 اولترا آشنا شوید - تکفارس 
با ۵ ویژگی برتر گلکسی S23 اولترا آشنا شوید - تکفارس 

با ۵ ویژگی برتر گلکسی S23 اولترا آشنا شوید

افشین نوری
۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - 10:27
گلکسی S23 اولترا

سامسونگ چند روز پیش سری گلکسی S23 را معرفی کرد و حالا خیلی‌ها منتظرند که این گوشی‌ها روانه بازار شوند تا نسبت به خریدشان اقدام کنند. رده‌بالاترین مدل این سری، گلکسی S23 اولترا است که مشخصات بسیار پیشرفته‌ای دارد و رقیب جدی آیفون ۱۴ پرو مکس خواهد بود. در ادامه به ۵ ویژگی برتر این گوشی می‌پردازیم. پس با ما همراه باشید. 

 نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲

امسال هر سه مدل گلکسی S23 با نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون ۸ نسل ۲ معرفی شدند. این نسخه تفاوت‌هایی با نسخه اصلی دارد. تفاوت این نسخه با نسخه اصلی در آن است که نسخه جدید سرعت کلاک بالاتری نسبت به آن دارد، بطوریکه فرکانس ماکزیمم آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد، در حالیکه فرکانس ماکزیمم تراشه اصلی ۳.۲ گیگاهرتز استو از طرف دیگر سرعت کلاک واحد گرافیکی Adreno 740 از ۶۸۰MHz به ۷۱۹MHz افزایش یافته است.

با ۵ ویژگی برتر گلکسی S23 اولترا آشنا شوید - تکفارس 

این تراشه همچنین در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۱ حدود ۳۴ درصد در بخش CPU و ۴۱ درصد در بخش GPU سریع‌تر است. عملکرد این تراشه در بخش مربوط به پردازش‌های واحد عصبی (NPU) نیز حدود ۴۹ درصد بهتر از تراشه قبلی است. همکاری کوالکام و سامسونگ در ارائه یک تراشه انحصاری برای گلکسی S23 اولترا باعث خواهد شد تا این گوشی از سایر گوشی‌های پرچمدار بازار متمایز باشد و نتایج بنچمارک آن نیز این موضوع را تایید می‌کنند. 

اولین گوشی دنیا با پوشش گوریلا گلس ویکتوس ۲

سامسونگ رای محافظت از پنل جلویی و پشتی گلکسی S23 اولترا از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس ۲ استفاده کرده است. این پوشش دارای فناوری بسیار پیشرفته‌ای است و می‌تواند در مواقعی که گوشی از ارتفاع‌‌های بلندتری سقوط می‌کند از آن محافظت کند.

گلکسی S23 اولترا

شرکت کورنیگ گفته است که ویکتوس ۲ می‌تواند سقوط از ارتفاع یک متری روی سطح بتنی و سقوط از ارتفاع دو متری روی سطح آسفالتی را تحمل کند. بنابراین کاربران گلکسی S23 اولترا با خیال راحت می‌توانند از گوشی خود استفاده کنند و هیچ نگرانی از بابت افتادن گوشی‌شان روی سطوح سخت نباید داشته باشند.

دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی 

ویژگی اصلی دیگر  گلکسی S23 اولترا دوربین اصلی آن است که از سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ISOCELL HP2 بهره می‌برد. این سنسور به‌تازگی معرفی شده و قابلیت خوبی مثل پشتیبانی از فناوری ترکیب پیکسلی ۱۶:۱ دارد. کاربران گلکسی S23 اولترا  با استفاده از این دوربین خواهند توانست تصاویری با جزییات بسیار دقیق‌تر و وضوح بسیار بالاتر ثبت کنند.

گلکسی S23 اولترا

سنسور دوربین ISOCELL HP2 دارای سایز ۱/۱.۳ اینچ با پیکسل‌های ۰.۶ میکرونی است. این سنسور دارای قابلیت‌های زیادی است که از آن جمله می‌توان به فناوری ترکیب پیکسلی Tetra2pixel اشاره کرد که بسته به شرایط نوری مختلف می‌تواند تصاویر ۵۰ مگاپیکسلی ۱.۲ میکرونی یا تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی ۲.۴ میکرونی تولید کند. در ضمن، کاربران با استفاده از آن امکان ضبط ویدیوهای ۸K با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه را نیز خواهند داشت. ‌عملکرد این دوربین در شرایط نوری مختلف نیز بسیار عالی است و رنج دینامیکی وسیع آن جزو مزیت‌های اصلی آن محسوب می‌شود.

استفاده از حافظه UFS 4.0 و رم LPDDR5X

یکی دیگر از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سری گلکسی S23 استفاده از رم و حافظه سریع‌تر LPDDR5X و UFS 4.0 است. رم LPDDR5X با استفاده از فناوری ۱۴ نانومتری DRAM ساخته شده که در نوع خود بسیار پیشرفته است و ۲۰ درصد انرژی کمتری نسبت به LPDDR5 مصرف خواهد کرد. حافظه‌ UFS 4.0 نیز حدوداً دو برابر سرعت خواندن و نوشتن بیشتری نسبت به UFS 3.1 دارد و مصرف انرژی آن نیز ۴۶ درصد پایین‌تر است. به‌ادعای سامسونگ، UFS 4.0 پهنای باند ۲۳.۲ گیگابیت بر ثانیه در هر خط ارائه می‌کند.

گلکسی S23 اولترا

همچنین استفاده از نسل هفتم فناوری V-NAND سامسونگ در این حافظه باعث شده تا سرعت خواندن و نوشتن متوالی آن به ترتیب به ۴۲۰۰ و ۲۸۰۰ مگابایت بر ثانیه برسد. این به معنای آن است که گلکسی S23 اولترا فایل‌های بزرگ را با دو برابر سرعت بیشتری نسبت به گلکسی S22 اولترا باز و ذخیره‌سازی خواهد کرد. این کار باغث خواهد شد تا میزان مصرف شارژ باتری به میزان قابل‌توجهی کاهش یابد. 

گزینه‌های رنگ جدید

تغییر دیگری که امسال اتفاق افتاده است این که  سامسونگ رنگ‌های جدیدی را برای گلکسی S23 اولترا ارائه کرده است. این رنگ‌ها متاثر از طراحی این گوشی هستند و شامل مشکی، کرمی، سبز و لوندر می‌شوند. در ضمن شما می‌توانید به رنگ‌های انحصاری این گوشی از جمله گرافیتی، آبی، قرمز و لایم دسترسی داشته باشید. این رنگ‌های انحصاری، فقط از طریق وب‌سایت رسمی سامسونگ قابل خرید هستند و در خرده‌فروشی‌ها قابل دسترس نخواهد بود. 

گلکسی S23 اولترا

مشخصات گلکسی S23 اولترا

پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۲
گرافیکآدرنو ۷۴۰
حافظه۲۵۶GB/512GB/1TB (UFS 4)
رم۸GB/12GB (LPDDR5X)
نمایشگر-پنل ۶.۸ اینچی Edge QHD+ Dynamic AMOLED 2X
-وضوح ۱۴۴۰×۳۰۸۸ پیکسل
-نرح نوسازی ۱۲۰ هرتز، نرخ تاچ سمپلینگ ۲۴۰ هرتز
-روشنایی ۱۷۵۰ nits
-HDR10+, Gorilla Glass Victus 2
دوربین‌های پشت– دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی با لنز f/1.7
– دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با لنز f/2.2
– دوربین تله فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.4 و زوم ۳ برابر
– دوربین پریسگوپ ۱۰ مگاپیکسلی با لنز f/4.9 و زوم ۱۰ برابر
قابلیت فیلمبرداری-۸K@30fps 
-۴K@30 /60fps
-۱۰۸۰p@30 /60/240fps 
-۷۲۰p@960fps
-HDR10+, ضبط صوتی استریو, gyro-EIS, حالت پرتره ۴K
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسل با لنز f/2.2
باتری و شارژ سریع-۵,۰۰۰ میلی آمپر ساعت
-۴۵W سیمی
-۱۵W بی سیم
پشتیبانی از شارژ بی سیم معکوس
اتصالات۵G, LTE, Wi-Fi 6E, Bluetooth 5.3, NFC
سایر-IP68
-Samsung Pay
NFC -Ultrasonic fingerprint reader
-S-Pen
سیستم عامل:اندروید ۱۳ با رابط کاربری OneUI 5.1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید