گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 
گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 06:30
گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

سامسونگ سرانجام از سری گلکسی S23 رونمایی کرد. سامسونگ تغییرات بزرگی در این سری ایجاد نکرده است و صرفا بهبودهایی را در بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار ایجاد کرده است که ما در اینجا به مشخصات دو مدل گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس می‌پردازیم و مدل گلکسی S23 اولترا در یک مطلب جداگانه بررسی می‌کنیم. 

سری گلکسی S23 از همان فرمول همیشگی سری گلکسی S سامسونگ استفاده کرده است اما بزرگترین ارتقایی که در آن ایجاد شده و احتمالا نقطه قوت آن خواهد بود. استفاده از یک تراشه انجصاری ساخت کوالکام است که نام آن اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی (Snapdragon 8 Gen 2 for Galaxy) است و امسال هیچ نسخه اگزینوسی ارائه نشده است. تفاوت این تراسه با تراشه اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در آن است که سرعت کلاک بالاتری دارد که باعث بهبود عملکرد پرازشی گوشی‌ها خواهد شد. حافظه‌های مختلفی نیز برای مدل‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس ارائه شده است که نسخه پایه آن‌ها دارای ۸ گیگابایت رم است. سال گذشته حافظه رم پایه سری گلکسی S22 نیز ۸ گیگابایت بود و تغییری در این بخش ایجاد نشده است. 

گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

اما در بخش دوربین تغییراتی ایجاد شده است و هرچند این تغییرات در مدل اولترا چندان بزرگ نیسن اما در دو مدل دیگر قابل توجه است. یکی از این بهبودها آن است که اپلیکیشن Camera RAW اکنون می‌تواند تصاویری با وضوح ۵۰ مگاپیکسل ثبت کند. قبلا در سری گلکسی S22 این اپلیکیشن فقط قادر به ثبت تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی بود. 

سه دوربین پشت مدل‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی  با قابلیت فیلمبرداری ۸K با نرخ ۳۰fps (ارتقا از نرخ ۲۴fps سری گلکسی S22)، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با میدان دید ۱۲۰ درجه و دوربین تله‌فوتو ۱۰ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابر می‌شوند‌. 

تغییری دیگری که امسال در بخش دوربین ایجاد شده کاهش رزولوشن دوربین سلفی به ۱۲ مگاپیکسل است که در هر سه مدل گلکسی S23 اتفاق افتاده است.. در ضمن امکان پشتیبانی از فیلمبرداری Super HDR با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه برای آن‌ها ارائه شده است. 

گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

در بخش نمایشگر نیز هرچند بهبودهایی صورت گرفته، اما امسال هم مثل سال گذشته از پنل‌های Dynamic AMOLED 2X با وضوح FHD+ و نرخ نوسازی متغیر بین ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز استفاده شده است. گوشی گلکسی S23 مجهز به نمایشگر ۶.۱ اینچی و گوشی گلکسی S23 پلاس مجهز به نمایشگر ۶.۶ اینچی هستند و بالای هر دوی آن‌ها یک حفره هول پانچ برای میزبانی از دوربین سلفی وجود دارد. در زیر نمایشگرها هم از حسگر اثر انگشت بهره گرفته شده است. بهبودهایی که امسال ارائه شده شامل ارائه قابلیتی به نام Vision Booster است که می‌تواند روشنایی و رنگ نمایشگرها را براساس شرایط نور محیطی تنظیم کند. یک قابلیت Enhanced Comfort نیز ارائه شده که باعث کاهش فشار وارده به چشم خواهد شد. 

اما در بخش باتری، گوشی‌های گلکسی S23 و S23 پلاس  از باتری‌های بزرگتری نسبت به مدل‌های سال گذشته بهره می‌برند و ظرفیت آن‌ها با افزایش ۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی به‌ترتیب  ۳۹۰۰ و ۴۷۰۰ میلی‌آمپرساعت شده است. سرعت سارژ گلکسی S23 و S23 پلاس نیز به ترتیب ۲۵ و ۴۵ است و هر دوی آن‌ها از شارژ بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کنند. لازم به ذکر است که با این سرعت‌ها، باتری گلکسی S23  در عرض ۳۰ دقیقه به میزان ۵۰ درصد و باتری گلکسی S23 پلاس در عرضه ۳۰ دقیقه به میزان ۶۵ درصد شارژ خواهند شد. 

گوشی های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس معرفی شدند - تکفارس 

در بخش ارتباطی نیز گوشی‌های امسال بهبودهایی پیدا کرده‌اند و از استانداردهای پیشرفته‌تر ۶GHz Wi-Fi 6E  و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کنند. سال گذشته این استانداردها به‌ترتیب Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ بودند. تغییر بزرگی که امسال در پنل پشتی گوشب‌های گلکسی S23 و S23 پلاس ایجاد شده است حذف ماژول دوربین است که باعث شده دوربین‌های پشتی به‌صورت جداگانه روی پنل قرار بگیرند. سایر قابلیت‌های این دو گوشی شامل پشتیبانی از استاندارد IP68 برای محافطت در برابر آب و گرد و غبار و همچنینی استفاده از پوشش محافظه نمایشگر گوریلا گلس ویکتوس ۲ برای اولین بار می‌شوند. این پوشش، بسیار مقاوم و محکم بوده و از مواد بازیافتی ساخته شده است. و در آخر اینکه هنه مدل‌های گلکسی S23 در رنگ‌های سبز، کرمی، لوندر و مشکی ارائه شده‌اند‌.

پیش‌سفارش گوشی‌های گلکسی S23 و S23 پلاس از امروز آغاز شده و در رابطه با قیمت این مدل‌ها نیز باید بگوییم که قیمت پایه گلکسی S23 با ترکیب حافظه ۸/۱۲۸ گیگابایت برابر با ۸۰۰ دلار (۹۵۰ یورو)  قیمت پایه گلکسی S23 پلاس با ترکیب حافظه ۸/۲۵۶ گیگابایت برابر ۱۰۰۰ دلار (۱۲۱۰ یورو) است. 

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید