نتایج بنچمارک تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 منتشر شد

افشین نوری
۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - 11:10
نتایج بنچمارک تراشه اختصاصی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ گلکسی S23 منتشر شد - تکفارس 

سری گلکسی S23 با یک تراشه اختصاصی به نام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ برای گلکسی معرفی شد و حالا خیلی‌ها می‌خواهند بدانند که عملکرد این تراشه چگونه خواهد بود. 

در همین راستا، یک یوتیوبر سرشناس به نام Coisa de Nerd نتایج بنچمارک این تراشه انحصاری را در مقایسه با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ که سال گذشته در سری گلکسی S22 استفاده شده بود فاش کرده است. تراشه اگزینوس ۲۲۰۰  سال گذشته با مشکلات مواجه شد و علاوه بر داغ کردن، عملکرد ضعیفی نیز از خودش نشان داد. حالا در تست‌های ۳DMark Wild Life Extreme، عملکرد این تراشه  با تراشه انحصاری گلکسی S23 مقایسه شده است. 

تفاوت نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با نسخه اصلی آن این است که نسخه جدید سرعت کلاک بالاتری نسبت به آن دارد، بطوریکه فرکانس ماکزیمم آن به ۳.۳۶ گیگاهرتز می‌رسد، در حالیکه فرکانس ماکزیمم تراشه اصلی ۳.۲ گیگاهرتز استو از طرف دیگر سرعت کلاک واحد گرافیکی Adreno 740 از ۶۸۰MHz به ۷۱۹MHz افزایش یافته است. بنابراین امسال هم در بخش پردازشی و هم در بخش گرافیکی افزایش عملکرد را خواهیم داشت. 

طبق نتایج تست‌های ۳DMark، عملکرد گرافیکی نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ حدود ۴۵ درصد سریع‌تر از اگزینوس ۲۲۰۰ است و نکته جالب‌تر اینکه نتایج بنچمارک گیک بنچ ۵ نیز این موضوع را تصدیق می‌کنند. امتیاز نسخه جدید اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در تست‌های ۳DMark برابر با ۳,۸۷۳ شده است که تقریبا دو برابر امتیاز ۱,۹۱۲ اگزینوس ۲۲۰۰ می‌باشد. این نتایج نشان می‌دهند که سری گلکسی S22 در بخش گرافیکی بسیار سریع‌تر از سری گلکسی S22 خواهد بود. 

البته اگزینوس ۲۲۰۰ اخیرا توانسته بود نسخه اصلی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ را شکست دهد. نتایج این مقایسه نشان می‌داد که اگزینوس ۲۲۰۰ با واحد گرافیکی Xclipse 920 عملکرد گرافیکی بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸ نسل ۲ با واحد گرافیکی Adreno 740 دارد. اگزینوس ۲۲۰۰ با استفاده از فناوری ۴ نانومتری سامسونگ ساخته شده است و دارای هشت هسته پردازشی شامل یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710 و چهار هسته Cortex-A510 می‌باشد. اسنپدراگون ۸ نسل ۲ نیز با استفاده از فناوری ۴ نانومتری TSMC ساخته شده است.

ضمنا نباید فراموش کنیم که سامسونگ از یک سیستم خنک‌کننده بهتری در سری گلکسی S23 استفاده کرده است و این ویژگی هم به بهبود عملکرد آن کمک شایانی کرده است. 

منبع: Wccftech

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.