اینتل رکورد جدیدی برای سرعت وای فای ۷ ثبت کرد - تکفارس 
اینتل رکورد جدیدی برای سرعت وای فای ۷ ثبت کرد - تکفارس 
اینتل رکورد جدیدی برای سرعت وای فای ۷ ثبت کرد - تکفارس 

اینتل رکورد جدیدی برای سرعت وای فای ۷ ثبت کرد

افشین نوری
۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - 13:01
اینتل رکورد جدیدی برای سرعت وای فای ۷ ثبت کرد - تکفارس 

امروز اینتل به‌همراه شرکت Broadcom از یک رکورد تازه برای سرعت وای فای ۷ رونمایی کردند‌. استاندارد وای فای ۷ که با اسم وای فای ۸۰۲.۱۱be نیز شناخته می‌شود یک استاندارد جدید است و ظرف چند سال آینده تبدیل به استاندار اصلی بازار خواهد شد. 

در مراسم امروز، مهندسان اینتل و Broadcom یک لپ تاپ با پردازنده اینتل را به یک مودم وای فای ۷ شرکت Broadcom لینک کردند و به سرعت شگفت‌انگیز ۵ گیگابین بر ثانیه دست یافتند. این میزان سرعت، جهش بسیار بزرگی را نسبت به استاندارد وای فای ۶ یا همان وای فای ۸۰۲.۱۱ax با سرعت ۱.۷ گیگابیت بر ثانیه نشان می‌دهد. 

وای فای ۷ علاوه بر داشتن سرعت بالا، فرکانس‌ها و پهنای باند پایدارتری را برای اتصال همزمان چندین دستگاه ترائه خواهد کرد. بد نیستبدنید که در حال حاضر، وای فای ۶ فقط امکان دسترسی به پهنای باند ۲۰، ۴۰، ۸۰ و ۱۶۰ مگاهرتز را در فرکانس‌های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز دارد، اما وای فای ۷ یک پهنای باند ۳۲۰ مگاهرتز و فرکانس ۶ گیگاهرتز نیز به آن اضافه خواهد کرد و امکان سوییچ کردن بین همه فرکانس و باندها را خواهد داشت. شما با این فناوری قادر به اجرای واقعیت افزوده و‌مجازی و استریم ویدیو با وضوح ۱۶K خواهید بود. 

البته لازم به ذکر است ما یک استاندارد وای فای ۶E نیز داریم که از فرکانس ۶ گیگاهرتز پشتیلانی می‌کند اما متاسفانه محدودیت‌های در این زمینه دارد. در حال حاضر مشکل کمبود تراشه باعث شده تا تولید محصولات سازگار با وای فای ۶E به‌صرفه نباشد و شرکت‌ها به سراغ توسعه وای فای ۷ بروند. البته شرکتی مثل اپل امسال از همان استاندارد وای فای ۶E در سری آیفون ۱۴ استفاده کرده است. 

اینتل پیش‌بینی کرده است که لپ تاپ و کامپیوترهای مجهز به استاندارد وای فای ۷ از سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ وارد بازار شوند و باید منتظر بمانیم و ببینیم که این پیش‌بینی تا چه حد درست از آب در خواهد آمد. 

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید