وای فای ۷ سرعت اینترنت را به ۳۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد - تکفارس 
وای فای ۷ سرعت اینترنت را به ۳۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد - تکفارس 

وای فای ۷ سرعت اینترنت را به ۳۳ گیگابیت بر ثانیه افزایش می دهد

مهدی حلوائی
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - 11:52
وای فای 7

در طی دو سال گذشته فناوری وای‌فای ۶ به عنوان استاندارد گوشی‌های هوشمند و روترها مورد استفاده قرار گرفته است. با این وجود، به‌نظر می‌رسد که حالا دوران وای فای ۶ رو به پایان بوده و وای فای ۷ به‌زودی جایگزین این فناوری می‌شود. در حال حاضر شرکت‌هایی مانند کوالکام و مدیاتک محصولات بی‌سیم مجهز به وای‌فای ۷ خود را به بازار عرضه کرده‌اند اما این فناوری هنوز تا تبدیل‌شدن به استاندارد بازار فاصله‌ی زیادی دارد.

بر اساس گزارش منابع داخلی، بسیاری از شرکت‌های بزرگ هنوز نسبت به میزان استقبال از وای‌فای ۷ شک و تردید داشته و بر این باورند که تولید انبوه محصولاتی که از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، در بهترین حالت در سال ۲۰۲۴ آغاز می‌شود. همچنین گفته می‌شود که جایگزینی وای‌فای ۶ با این فناوری حداقل تا سال ۲۰۲۵ و حتی ۲۰۲۶ میلادی به‌طول خواهد انجامید.

کوالکام وای فای 7

کوالکام یکی از پیشتازان صنعت شبکه‌های اینترنت در ۲۰ سال اخیر بوده و از این رو جای تعجبی نیست که پلتفرم وای‌فای ۷ این شرکت از همین حالا در دسترس قرار گرفته است. این فناوری از طیف ۱۷۶۰ مگاهرتز بهره برده و تعداد کانال‌های بی‌سیم آن از ۱ به ۳ تا ۴ عدد افایش یافته است. همچنین پهنای باند این فناوری ۳۲۰ مگاهرتز بوده و ظرفیت سیستم بی‌سیم آن نیز ۳۳ گیگابیت بر ثانیه است. انتظار می‌رود که گوشی‌های مجهز به فناوری وای‌فای ۷ حداقل سه تا چهار سال آینده به بازار عرضه شوند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.