اینتل: کامپیوترهای مجهز به وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ از راه می رسند - تکفارس 
اینتل: کامپیوترهای مجهز به وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ از راه می رسند - تکفارس 

اینتل: کامپیوترهای مجهز به وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ از راه می رسند

افشین نوری
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - 11:13
اینتل: کامپیوترهای مجهز به وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ از راه می رسند - تکفارس 

اینتل از برنامه خود برای عرضه کامپیوترهای وای فای ۷ پرده برداشت. فناوری وای فای ۷ سرعت بسیار بالایی خواهد داشت بطوریکه سرعت آن دو برابر وای فای ۶ خواهد بود‌ شرکت‌های دیگری نیز خود را برای ارائه این فناوری آماده می‌کنند. 

به گفته اینتل لپ‌تاپ‌ها و ‌کامپیوترهای مجهز به فناوری وای فای ۷ در سال ۲۰۲۴ یا ۲۰۲۵ روانه بازار خواهند شد و نام رسمی این فناوری وای‌فای ۸۰۲.۱۱be خواهد بود. انتظار می‌رود سازمان IEEE مشخصات اتصال مذکور را تا سال ۲۰۲۴ نهایی کند و همین موضوع باعث شده تا برخی شرکت‌ها از همین حالا به فکر آن باشند. 

نایب رئیس اینتل گفته است که این شرکت برنامه‌هایی برای عرضه‌ دستگاه‌های کامپیوتری با فناوری وای‌فای ۷ تا سال ۲۰۲۴ دارد. 

فناوری وای‌فای ۷ دارای سرعت ۵.۸ گیگابیت بر ثانیه خواهد بود و به‌طور همزمان از دو باند فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و ۵ گیگاهرتز و همچنین باند جدیدتر ۶ گیگاهرتز استفاده خواهد کرد. دستگاه‌های مجهز به این فناوری، امکان سوئیچ کردن بین باندهای مختلف را فراهم ‌خواهند کرد. 

در حالیکه فقط دو سال از زمان فناوری وای‌فای ۶ می‌گذرد، این اتصال از باندهای ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند. وای‌فای ۶E نیز باند ۶ گیگاهرتز را به باندهای فوق اضافه کرده است. 

البته خیلی از شرکت‌ها هنوز وا‌ی‌فای ۶E را اتخاذ نکرده‌اند و ممکن است اصلا به سراغ آن نروند. با این حال شایعاتی وجود دارد که می‌گویند امسال سری آیفون ۱۴ از این فناوری پشتیبانی خواهد کرد.

چند ماه پیش، شرکت کوالکام در رویداد MWC از تراشه FastConnect 7800 با قابلیت پشتیبانی از وای‌فای ۷ رونمایی کرد و شرکت چینی H3C نیز اخیرا از یک روتر وای‌فای ۷ به نام Magic BE18000 رونمایی کرده بود. 

در هر حال، باید منتظر بمانیم و ببینیم این فناوری چه تاثیری روی توسعه ارتباطات بی‌سیم خواهد گذاشت.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید