همکاری اپل با شرکت Globalstar برای ارائه خدمات ماهواره ای به خریداران آیفون ۱۴ - تکفارس 
همکاری اپل با شرکت Globalstar برای ارائه خدمات ماهواره ای به خریداران آیفون ۱۴ - تکفارس 
همکاری اپل با شرکت Globalstar برای ارائه خدمات ماهواره ای به خریداران آیفون ۱۴ - تکفارس 

همکاری اپل با شرکت Globalstar برای ارائه خدمات ماهواره ای به خریداران آیفون ۱۴

افشین نوری
۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - 08:25
آیفون ۱۴

اپل در جریان معرفی سری آیفون ۱۴ اعلام کرد که این سری از ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی خواهد کرد و‌کاربران قادر به ارسال پیام ضروری از طریق ماهواره خواهند بود. این قابلیت فقط در مواقعی کاربرد خواهد داشت که دسترسی به وای‌فای و شبکه اپراتورها وجود نداشته باشد.

اپل جزییات زیادی درباره این قابلیت منتشر نکرده است، اما طبق اطلاعاتی که به دست آمده است ظاهرا این قابلیت با همکاری شرکت Globalstar ارائه خواهد شد. سال گذشته شایعاتی درباره پشتیبانی سری آیفون ۱۳ از فناوری ماهواره‌ای Globalstar وجود داشت اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد و دلیل آن هم ظاهرا این بود که آیفون ۱۳ سخت‌افزار موردنیاز برای پشتیبانی از این قابلیت را نداشت. با این حال، برخی کارشناسان معتقد بودند که سری آیفون ۱۳ از نظر سخت‌افزاری مشکلی نداشت و اپل می‌توانست با عرضه یک آپدیت نرم‌افزاری آن را فعال کند. 

حالا امروز فاش شده است که همکاری اپل و Globalstar امسال نتیجه داده است و طبق توافق صورت گرفته، اپل قرار است ۹۵ درصد هزینه سرویس ارتباط ماهواره‌ای آیفون ۱۴ را پرداخت کند و Globalstar نیز ظاهرا قرار است با همکاری شرکت Goldman Sachs & Co سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه انجام دهد. 

همچنین طبق توافق مذکور، Globalstar متعهد شده است که ۸ درصد ظرفیت کنونی و آینده خود را به سرویس آپل اختصاص بدهد و بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان اپل بگذارد. 

بد نیست بدانید که سرویس ارتباط ماهواره‌ای سری آیفون ۱۴ فرار است از آبان‌ماه ارائه شود و در دو سال اول رایگان خواهد بود و بعد از آن ظاهرا پولی خواهد شد. اپل هنوز هزینه این سرویس را اعلام نکرده است. دیروز با مشخص شدن همکاری اپل و Globalstar، ارزش سهام هر دو شرکت کمی افزایش یافت. 

سری آیفون ۱۴ اپل شامل چهار مدل آیفون ۱۴ استاندارد، آیفون ۱۴ پلاس، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس می‌شوند و قیمت پایه آن‌ها از ۷۹۹ دلار شروع خواهد شد و تا ۱۰۹۹ دلار خواهد رسید. پیش‌سفارش آن‌ها از امروز آغاز می‌شود و عرضه آن‌ها از ۲۵ شهریور شروع خواهد شد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید