فرانسه به شهروندان خود برای خرید خودرو الکتریکی سوبسید می دهد - تکفارس 
فرانسه به شهروندان خود برای خرید خودرو الکتریکی سوبسید می دهد - تکفارس 
فرانسه به شهروندان خود برای خرید خودرو الکتریکی سوبسید می دهد - تکفارس 

فرانسه به شهروندان خود برای خرید خودرو الکتریکی سوبسید می دهد

افشین نوری
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - 18:14
سونی

فرانسه قصد دارد جهت ترویج استفاده از خودروهای الکتریکی در این کشور، هر ماه ۱۰۰ یورو به شهروندان خود سوبسید بدهد تا هزینه استفاده از یک خودرو الکتریکی را برای آن‌ها تامین بکند.

امانوئل ماکرون رییس جمهور فرانسه در کمپین انتخاباتی خود وعده پرداخت یارانه‌هایی را رای دسترسی افراد کم‌درامد به خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت را داده بود و حالا بخشی از این طرح قرار است به‌زودی اجرا شود.

طبق یک گزارش، حدود ۱۲ درصد خودروهای فروش رفته در نیمه‌ اول ۲۰۲۲ مربوط به خودروهای الکتریکی بوده است. ظاهرا علاقه فرانسوی‌ها به خودروهای برقی نیز بیشتر شده است بطوریکه خودروی جدید شورلت به نام Silverado EV در عرضه ۱۲ دقیقه به فروش رفت. شرکت‌های جنرال موتورز و  هوندا نیز اخبرا اعلام کرده‌اند قصد دارند با همکاری همدیگر خودروی برقی بسازند. فورد نیز اخیرا یک خودروی پیکاپ برقی به نام‌ F-150 Lightning عرضه کرده بود که مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.‌

در حال حاضر، تسلا با تولید ۲۵۴,۶۹۵ خودرو الکتریکی در سه ماهه دوم امسال بزرگترین تولیدکننده این نوع خودروهاست و ۲۶ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. ایالت کالیفرنیا آمریکا نیز قصد دارد تا سال ۲۰۳۵ فروش خودروهای بنزینی جدید را ممنوع کند و تا سال ۲۰۲۶ باید ۳۵ درصد از کل خودروهای عرضه شده در این ایالت از نوع الکتریکی باشند‌. این عدد باید در سال ۲۰۳۰ به ۶۸ درصد و تا سال ۲۰۳۵ به ۱۰۰ درصد برسد.

منبع: Techspot

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید