شیائومی به جای خرید کارخانه خودروسازی BAIC خودش یک کارخانه جدید احداث می کند - تکفارس 
شیائومی به جای خرید کارخانه خودروسازی BAIC خودش یک کارخانه جدید احداث می کند - تکفارس 
شیائومی به جای خرید کارخانه خودروسازی BAIC خودش یک کارخانه جدید احداث می کند - تکفارس 

شیائومی به جای خرید کارخانه خودروسازی BAIC خودش یک کارخانه جدید احداث می کند

افشین نوری
۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - 08:59
خودروی برقی شیائومی

شیائومی در حال ساخت اولین خودروی الکتریکی خود است و هم‌اکنون اولین مرحله مهندسی به پایان رسیده است. مرحله بعدی، پروسه تولید این خودرو خواهد بود که طبق گزارش رسانه‌های چینی، این شرکت برخلاف شایعات قبلی، اقدام به خرید یکی از کارخانه‌های شرکت BAIC نخواهد کرد بلکه خودش اقدام به ساخت کارخانه خواهد کرد.  ‌

شیائومی سال گذشته از تصمیم خود برای ورود به بازار خودرو خبر داد و گفت که قصد دارد تا سال ۲۰۲۴ اولین خودروی الکتریکی خودش را بسازد و آن را به صورت انبوه تولید کند. این شرکت قرار است در طول ۱۰ سال آینده ۱۰ میلیارد دلار روی پروژه خودروسازی خود سرمایه‌گذاری کند و بنابراین بودجه لازم برای ساخت کارخانه را خواهد داشت. این شرکت چند ماه پیش قراردادی برای احداث یک واحد تحقیق و توسعه در شهر Yizhuang چین امضا کرد.

شیائومی قصد دارد در فاز اول پروژه خود سالانه ۳۰۰ هزار خودرو الکتریکی تولید کند که به صورت دو مرحله‌ای انجام خواهد شد و اگر همه چیز خوب پیش برود در سال ۲۰۲۴ شاهد عرضه اولین خودرو این شرکت به بازار خواهیم بود.

در حال حاضر، شیائومی با مشکل دریافت لایسنس برای کسب‌وکار جدید خود روبه‌روست و هنوز مجوز رسمی تولید خودرو الکتریکی را از سازمان‌های دولتی چین دریافت نکرده است. بنابراین این موضوع ممکن است منجر به تاخیر در شروع تولید این خودرو شود.

طبق شایعات قبلی، شیائومی مذاکراتی با شرکت BAIC برای خرید یکی از کارخانه‌های خودروسازی این شرکت داشت و حتی شنیده می‌شد شیائومی صحبت‌هایی با هیواندی نیز  داشته است اما ظاهرا هیچکدام از اینها به سرانجام نرسیده است. حالا باید منتظر بمانیم و بمانیم برنامه‌های این شرکت چینی برای تولید اولین خودروی برقی خودش چگونه پیش می‌رود.

منبع: Gsmarena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید