گزارش: خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نصف بازار خودرو را تسخیر خواهند کرد - تکفارس 
گزارش: خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نصف بازار خودرو را تسخیر خواهند کرد - تکفارس 

گزارش: خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۳۰ نصف بازار خودرو را تسخیر خواهند کرد

افشین نوری
۸ شهریور ۱۴۰۱ - 09:10
باتری خودرو الکتریکی

طبق یک ‌گزارش جدید، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ دچار تغییرات بزرگی بشود و اکثر کشورها از جمله انگلیس، آلمان و چین خودروهای الکتریکی را جایگزین خودروهای معمولی خواهند کرد. از طرفی، اکثر شرکت‌های خودروسازی مثل فولکس واگن، آئودی و رولز رویس نیز اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۳۰ دیگر هیچ خودرو بنزینی تولید نخواهند کرد.

ایلان ماسک مدیرعامل شرکت خودروسازی تسلا نیز از طرافداران حذف خودروهای گازسوز است و اخیرا در یک کنفرانس گفته است که به نظر او تا سال ۲۰۳۰ تقریبا نصف خودروهای تولید شده در سراسر دنیا از نوع الکتریکی خواهند بود.

البته نباید این نکته را فراموش کرد که نیروی پیشران خودروهای الکتریکی جریان برق است و تولید این انرژی نیاز به سوخت‌هایی مثل نفت و ‌گاز طبیعی دارد. با این حال، ماسک معتقد است که ما باید برای تامین برق دنیا به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر مثل انرژی هسته‌ای و خورشیدی برویم تا به محیط زیست کمتر آسیب بزنیم.

وب‌سایت IAE به‌تازگی گزارشی منتشر کرده است که نشان می‌دهد میزان فروش خودروهای برقی از سال ۲۰۱۲ تاکنون حدودا ۲ برابر شده است. در سال ۲۰۱۲ سالانه فقط ۱۲۰ هزار دستگاه خودرو الکتریکی عرضه شده بود، اما حالا این عدد به ۶.۶ میلیون دستگاه رسیده است و ما شاهد رونق این نوع خودروها در اکثر کشورها هستیم.

طبق آمار، در سال ۲۰۲۱ حدوداً ۱۰ درصد خودروهای فروخته شده در کل دنیا از نوع الکتریکی بودند که این عدد ۴ برابر آمار سال ۲۰۱۹ بود. در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ نیز میزان فروش این خودروها رشد قابل‌توجه ۷۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ تجربه کرد. در سه ماهه دوم نیز شاهد رشد ۶۱ درصدی نسبت به سه ماهه دوم ۲۰۲۱ بودیم، بطوریکه در این مدت حدود ۲.۱۸ میلیون خودروی الکتریکی به فروش رفته است.

لازم به ذکر است که چین هم‌اکنون در صدر بازار خودروهای الکتریکی قرار دارد و بعد از آن اروپا و آمریکا در رده‌های بعدی جای دارند.

منبع: Gizchina

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید