سلطه اپل بر بازار گوشی های رده بالا و لوکس - تکفارس 
سلطه اپل بر بازار گوشی های رده بالا و لوکس - تکفارس 
سلطه اپل بر بازار گوشی های رده بالا و لوکس - تکفارس 

سلطه اپل بر بازار گوشی های رده بالا و لوکس

مهدی حلوائی
۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - 17:20
اپل

بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی کانترپوینت ریسرچ (Counterpoint Research)، میانگین قیمت گوشی‌های رده‌بالا (بالای ۴۰۰ دلار) برای اولین بار به ۷۸۰ دلار افزایش یافته و رشد سالانه‌ی بازار گوشی‌های لوکس (بالای ۱۰۰۰ دلار) نیز ۹۴ درصد بوده است.

مطالب مرتبط:

کانترپوینت ریسرچ ابداع فناوری ۵G و تمایل کاربران به خرید گوشی‌های مجهز به این فناوری را دلیل اصلی افزایش قیمت گوشی‌های رده‌بالا معرفی کرده است. همچنین همان‌طور که انتظار می‌رفت، سهم اپل از بازار این گوشی‌ها ۵۷ درصد و از بازار گوشی‌های لوکس ۷۸ درصد بوده که رشد سالانه‌ی ۱۱۴ درصدی این غول فناوری آمریکایی را نشان می‌دهد.

هرچند که افزایش تورم باعث شده تا بسیاری از کاربران از خرید گوشی‌های جدید صرف نظر کنند اما ظاهراً این موضوع تاثیری بر قدرت خرید کاربران متمول نداشته و از این رو بازار گوشی‌های رده‌بالا و لوکس برخلاف بازار دیگر گوشی‌ها کماکان با رشد روبه‌رو بوده است. در واقع به‌نظر می‌رسد که اپل تنها شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند است که مشکلات اقتصادی تاثیری روی آن نگذاشته چرا که گروهی از کاربران همیشه آماده‌ی پرداخت مبلغ بیش از ۱۰۰۰ دلار برای گوشی‌های پرچمدار این شرکت هستند.

منبع: PhoneArena

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید